Techrules Ren RS míří na závodní okruhy. Pod kapotou ukrývá výkon 1305 koní

7. 03 2018 | Na světově známém autosalonu v Ženevě se představil nový závodní model, v jehož útrobách se ukrývá ďábelská pohonná jednotka. Techrules Ren RS z produkce mladé čínské firmy nabídne výkon až 960 kW, za čímž stojí šest elektromotorů a turbína. 

Techrules představil koncept svého hypersportu již na přelomu minulého roku a od té doby se snažil použít všechny síly, aby svou vizi přenesl ve skutečnost. Koncept, který nám říkal, že se pod kapotou bude ukrývat turbína spalující naftu produkující výkon 858 koní nakonec byl jakousi slabou předlohou toho, co se doopravdy chystá. Nová modifikace je připravena zejména pro závodní účely, čemuž odpovídají ohromné rychlostní parametry. 

Automobilka uvádí, že by si zákazník mohl vybrat rovnou mezi dvěma variantami. Ta první nabídne dva elektromotory na přední nápravě a čtyři na zadní, druhá verze naopak „pouze“ dva elektromotory u každé nápravy. Hlavním zdrojem energie je v obou případech Li-Ion polymerový akumulátor o kapacitě 28.4 kWh, jenž je dobíjen generátorem v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW, nebo dvou turbín o výkonu 80 kW. 

Ren RS bude schopen vygenerovat maximální výkon v hodnotě rovných 1305 koní (960 kw) a 2340 Nm točivého momentu. Díky tomu bude auto schopné zrychlit z nuly na stovku za méně než 3 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Pro druhou verzi, u níž je každé kolo obdařeno jedním elektromotorem, automobilka uvádí výkon 870 koní (640 kW) a 1560 Nm točivého momentu. Nádrž s celkovým objemem 80 litrů nám zaručí dojezd až 1170 km. 

Ačkoliv byl pohonný systém inspirován loňským konceptem Ren, údaje o rozměrech se lehce změnily. Nyní má auto do délky 5072 mm, do šířky 2055 mm a do výšky 1260 mm. Rozvor mezi nápravami činí 2724 mm. Za konstrukcí karbonového monokoku stojí italská společnost L.M.Gianetti, která vůz obdařila lepší aerodynamikou, zvýšeným přítlakem a většími vstupy vzduchu pro chlazení. 

V běžném denním provozu si nový Ren RS asi moc neužijeme, neboť je určen hlavně pro závodní nasazení a na silniční povolení stále čeká. V celkovém hodnocení se tedy můžeme těšit na čistě jednomístnou kabinu řidiče, 21palcové závodní pneumatiky (265/40 R21 vpředu i vzadu), karbon-keramické brzdy či nastavitelné zadní křídlo. 

Společnost také uvádí, že by byla ráda, kdyby její pohonný systém znamenal revoluci nejen v automobilovém průmyslu. V současné době se Techrules snaží o spojenectví s CRCC (China Railway Construction Corporation), která by podobný nápad mohla využít u vlakových souprav. 

Autor: Josef Jarkovský

Diskuse

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení