Nejdražší SUV světa? Karlmann King! Čím vším se tento mohutný krasavec může pochlubit?

Bezpečnost, moderní design a luxus. Asi takto nějak bychom dokázali v pouhých třech slovech charakterizovat nejdražší SUV planety, jemuž v příplatkové výbavě nechybí ani pancéřované opevnění. Za vozem stvořeným jako pro superhrdiny stojí čínská společnost IAT, jejíž cílem bylo proměnit sny ve skutečnost. A právě tento sen má jméno Karlmann King a je dělaný pro opravdové fajnšmekry. 

Pod naprostou kvalitou či luxusem si v dnešním automobilovém světě nemusíme nutně představit pouze superrychlé modely, které nás sice nadchnou svým vzhledem, avšak z hlediska prostoru a bezpečnosti (jak nás lidí, tak i samotných vozů s velmi nízkým podvozkem pohybujících se na našich silnicích) již tak počítat nemůžeme. Proto nám svou krásu v podobě maximální bezpečnosti a špičkové výbavy ukáží i nové užitkové vozy. Pochopitelně každý z nás má jiné představy o tom, jak by měl takový perfektně laděný vůz vypadat, proto se technici z daleké Číny sešli dohromady a vytvořili něco, co kromě výsledné ceny potěší každého příznivce ze světa motorů.  

Veškeré dostupné informace nás odkazují na to, že celý vůz stojí na základech Fordu F-550, přičemž exteriér bere inspiraci ze stíhacího bombardéru. K výrobě nebylo použito nic jiného než klasická ocel a karbonová vlákna, avšak co je zajímavým zpestřením, tím je pancéřování, jež je součástí příplatkové výbavy a díky němuž auto ke své standardní hmotnosti 4500 kg získá další tunu a půl navíc. Neuvěřitelné, že? 

Aby se takto těžký stroj vůbec mohl vláčet po silnici, byl mu přidělen i odpovídající motor. Pod kapotou tedy najdeme 6,8litrový desetiválec o výkonu (cca) 400 koní (294 kW) a točivém momentu 640 Nm. To vše je kombinováno s pohonem všech čtyř kol a automatickou šestistupňovou převodovkou, která z auta vymáčkne nanejvýš 140 km/h. Což sice není moc, ovšem co více by se dalo čekat od šestitunového monstra s délkou 6 metrů a šířkou skoro 2 a půl metru. 

Na co dál se můžeme těšit? Výrobce uvádí, že kromě vzduchového podvozku auto vydrží i teploty od -40 až do 90°C, nádrž pojme 151,5 litru paliva a samotné auto se ponese na 20palcových kolech. 

Co je však podstatné, ta pravá prohlídka začíná až v interiéru, jenž bychom mohli nazvat synonynem pro pojetí luxusu. Co vše zde najdeme? Tak například televizi (4K UHD), ledničku, kávovar, playstation 4 (kdyby se vaši společníci při jízdě nudili) nebo za příplatek také satelitní telefon společně se satelitním příjmem do TV. Nadstandardní možnosti nadále pokračují od ambientního osvětlení přes karaoke zařízení s pokročilým zvukovým systémem až k elektricky výsuvným stolečkům. 

Zaměříme-li se na materiály výroby, pohodlné sedačky nám pokrývá luxusní kůže, jež doplňuje ruční prošívání. Pokud půjdeme dál, setkáme se tu i s alcantarou a doplňky ze dřeva. Zpráva od výrobce nám říká, že je možné si design přizpůsobit, avšak co si pod tím můžeme představit, to zatím netušíme. 

Podle novinek z FoxNews, tak pokud si pospíšíte, můžete si tento královský model nechat objednat i v šestimístné verzi, díky čemuž by autu přibil ještě jeden pár dveří. Společnost IAT tuto informaci nakonec potvrdila, ale také uvedla, že takových exemplářů vyjde pouze deset, takže dostat se do užšího výběru by vyžadovalo pěknou porci štěstí. 

A jak je to s cenou? Karlmann King se má údajně začít vyrábět v Evropě a můžete jej mít „už“ za 45 miliónů korun. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky