Techrules Ren RS míří na závodní okruhy. Pod kapotou ukrývá výkon 1305 koní

Na světově známém autosalonu v Ženevě se představil nový závodní model, v jehož útrobách se ukrývá ďábelská pohonná jednotka. Techrules Ren RS z produkce mladé čínské firmy nabídne výkon až 960 kW, za čímž stojí šest elektromotorů a turbína. 

Techrules představil koncept svého hypersportu již na přelomu minulého roku a od té doby se snažil použít všechny síly, aby svou vizi přenesl ve skutečnost. Koncept, který nám říkal, že se pod kapotou bude ukrývat turbína spalující naftu produkující výkon 858 koní nakonec byl jakousi slabou předlohou toho, co se doopravdy chystá. Nová modifikace je připravena zejména pro závodní účely, čemuž odpovídají ohromné rychlostní parametry. 

Automobilka uvádí, že by si zákazník mohl vybrat rovnou mezi dvěma variantami. Ta první nabídne dva elektromotory na přední nápravě a čtyři na zadní, druhá verze naopak „pouze“ dva elektromotory u každé nápravy. Hlavním zdrojem energie je v obou případech Li-Ion polymerový akumulátor o kapacitě 28.4 kWh, jenž je dobíjen generátorem v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW, nebo dvou turbín o výkonu 80 kW. 

Ren RS bude schopen vygenerovat maximální výkon v hodnotě rovných 1305 koní (960 kw) a 2340 Nm točivého momentu. Díky tomu bude auto schopné zrychlit z nuly na stovku za méně než 3 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Pro druhou verzi, u níž je každé kolo obdařeno jedním elektromotorem, automobilka uvádí výkon 870 koní (640 kW) a 1560 Nm točivého momentu. Nádrž s celkovým objemem 80 litrů nám zaručí dojezd až 1170 km. 

Ačkoliv byl pohonný systém inspirován loňským konceptem Ren, údaje o rozměrech se lehce změnily. Nyní má auto do délky 5072 mm, do šířky 2055 mm a do výšky 1260 mm. Rozvor mezi nápravami činí 2724 mm. Za konstrukcí karbonového monokoku stojí italská společnost L.M.Gianetti, která vůz obdařila lepší aerodynamikou, zvýšeným přítlakem a většími vstupy vzduchu pro chlazení. 

V běžném denním provozu si nový Ren RS asi moc neužijeme, neboť je určen hlavně pro závodní nasazení a na silniční povolení stále čeká. V celkovém hodnocení se tedy můžeme těšit na čistě jednomístnou kabinu řidiče, 21palcové závodní pneumatiky (265/40 R21 vpředu i vzadu), karbon-keramické brzdy či nastavitelné zadní křídlo. 

Společnost také uvádí, že by byla ráda, kdyby její pohonný systém znamenal revoluci nejen v automobilovém průmyslu. V současné době se Techrules snaží o spojenectví s CRCC (China Railway Construction Corporation), která by podobný nápad mohla využít u vlakových souprav. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky