Skupina EAG, vlastník autotržiště Carvago, investovala do softwaru pro řízení dealerských sítí

Do skupiny EAG, která stojí za úspěšně rostoucím startupem Carvago, míří další dvě zajímavé akvizice. Prostřednictvím investice od polovičního vlastníka, skupiny Portiva, se podařilo získat do portfolia dvě hlavní softwarové platformy pro dealery a autobazary TEAS a Autosoft. Obě akvizice sledují dlouhodobou strategii skupiny, v rámci které chce EAG nabízet komplexní služby pro prodejce nových a ojetých aut a návazných služeb. Cílem skupiny je především rozšířit zdroje nákupu vozidel a poskytnout partnerům lepší nástroje pro řízení jejich společností.

Skupina EAG přináší díky těmto akvizicím na český a slovenský trh významné know-how a technologické zázemí. Zároveň svůj tým rozšiřuje o skupinu vývojářů a odborníků v čele se zakladateli a původními vlastníky, kteří dále zůstávají ve funkcích výkonných ředitelů. Jejich tým pak bude posílen o výkonné manažery ze strany EAG.

Akvizice předních specializovaných softwarových platforem pro dealerství a autobazary, které v součtu využívá asi 1200 společností, byla od počátku jedním z hlavních rozvojových cílů, se kterým do skupiny EAG vstupoval investor Portiva. Skupině se tak daří v podobě Carvaga stavět jeden z nejkomplexnějších produktů pro nákup a prodej ojetých vozidel v Evropě. Skupina EAG, pod kterou spadá startup Carvago, již v minulosti oznámila, že na podobné strategické investice má vyčleněny stovky milionů korun.

"Při vstupu do skupiny EAG jsme definovali akviziční cíle, mezi kterými byly obě společnosti jako jednoznačná priorita. Ke dnešnímu dni jsme rovněž násobně překonali plánované prodeje prostřednictvím Carvaga. Investice tak naplňuje naše očekávání. Pro příští rok plánujeme významnou akceleraci akvizičního tempa i nárůstu prodejů v souladu s naší dlouhodobou investiční strategií," uvádí výkonný ředitel Portivy Pavel Svoreň a dále dodává: “Naším primárním cílem je vytvořit komplexní globální ekosystém, který bude dodávat služby všem účastníkům trhu od prodejců či prodávajících přes banky a pojišťovny až po orgány státní správy.”

Související obrázek

Carvago, které bylo spuštěno v květnu tohoto roku, se na evropském trhu dokázalo velmi rychle etablovat. Už po čtyřech měsících pilotního provozu se měsíčně prodá více než 100 vozidel. Carvago spolupracuje s 300 obchodními partnery z řad dealerů a autobazarů, mezi které patří i osm z TOP 10 v ČR. “Český zákazník se má díky rychlé identifikaci vhodných ojetin od evropských prodejců šanci dostat ke stále kvalitnějším vozům,” dodává jeden ze zakladatelů Jakub Šulta. “Díky unikátní analýze dat dokážeme bazarům a dealerům nabídnout vozy se zajímavou marží a vysokou obrátkou a pomáhat jim tak zlepšovat skladové portfolio.”

"Průměrné stáří vozů na českých silnicích je zhruba 15 let a koupit si ojeté auto je považováno za běžnou normu pro většinu obyvatel. Náš trh vozů z druhé ruky patří k těm větším, a proto si z našeho pohledu zaslouží zásadní inovaci, na které vydělají úplně všichni - jak prodejci, tak zákazníci," zmiňuje Jan Kranát, spoluzakladatel Carvaga a spoluvlastník skupiny EAG. "Už nyní je například jasné, že díky naší platformě dokáží prodejci vozů zákazníkům zajistit vždy nejkvalitnější variantu poptávaného modelu."

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky