Právě se nacházíte:

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque se ve světové premiéře představí na pařížském autosalonu. Jde o nejmenší, nejlehčí, nejúspornější a designérsky nejodvázanější model z řady Range Rover.

Evoque, který na délku měří 4350mm, je o 430mm kratší a o 187mm nižší než model Range Rover Sport. Dostupný je ve verzích s pohonem na všechna kola i s pohonem pouze předních kol; ostatní Range Rovery jsou výhradně čtyřkolkami.

Motorizace zahrnují turbodieselové motory TD4 o objemu 2,2 litru a výkonu 150 nebo 190 koní. Verze s pohonem všech kol nabídne v případě silnějšího motoru spotřebu paliva 5,4 l/100km.

Nový dvoulitrový benzinový motor Si4 o výkonu 240 koní nabízí kombinaci přímého vstřikování paliva, přeplňování a proměnlivé časování ventilů. Výsledkem je kombinovaná, výrobcem udávaná spotřeba 4,9 l / 100 km.

Naftové i benzinové motory se dodávají s šestistupňovou převodovkou; pro vznětové motory s manuálním řazením je k dispozici technologie stop-start (samočinné vypnutí motoru při stání).

Nebyl by to Range Rover, aby své majitele nerozmazloval – v nabídce příplatkové výbavy nechybí velké střešní okno, klimatizace  s možností předehřátí vozu, navigační systém s možností navigace v terénu, přehrávání digitálních a satelitních televizních stanic, (vzadu jsou osmipalcové obrazovky) nebo vyhřívání volantu.

Range Rover Evoque se bude vyrábět v Halewoodu ve Velké Británii. Vůz se začne prodávat ve 160 zemích v létě příštího roku. Cena zatím není stanovena.

 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky