Model FCV od Toyoty: S palivovými články

Budoucnost právě dorazila, sériová verze masově vyráběného vodíkového vozidla se ukázala v Japonsku. Toyota FCV tam začíná na ceně 1.384.000 Kč a má se v nejbližší době dostat i do Evropy.

 

Tato forma automobilu, tedy s palivovými články není nic nového, avšak doposud jste si něco takového nemohli koupit. To již neplatí, zatím tedy alespoň v Japonsku. Toyota FCV oficiálně představila sériovou verzi, což je vodíkový vůz vycházející z konceptu Hydrogen Fuel Cell.

 

Auto, které se již za rok objeví na specifických trzích v Evropě a USA, začíná na ceně v přepočtu 1.384.000 Kč, což není malá částka, ale vzhledem k inovativní technologii a cílové skupině ekologicky smýšlejících zákazníků asi ani hodně. O tom kam přesně se automobil podívá, rozhodne infrastruktura vodíkových čerpacích stanic.

Toyota FCV má podle japonského cyklu měření spotřeby dojezd až 700 km na jedno natankování, ale reálná ujetá vzdálenost bude ve skutečnosti nižší. Koncept zvládl rychlost 170 km/h, jaké jsou výkony sériové verze, ale prozatím nejsou k dispozici.

 

 

 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky