McLaren 600LT je sice zaměřen na okruhy, přesto si ho zákazníci mohou užít také

Britská automobilová společnost se opravdu vyžívá ve sportovních vozech, a tak se není čemu divit, že do éteru vyslala další hvězdu. Ta se nechává inspirovat modelem 570S, avšak je určena hlavně pro závodní okruhy.

Aby bylo možné tyto změny vůbec provést, musel nový pirát silnic, jenž už má za sebou pár testovacích jízd, výrazně shodit. Nové údaje hovoří o hmotnosti 1247 kg, přičemž karoserie nám narostla o zanedbatelných 74 mm.

Při sestavování vozu nám automobilka udává, že ze tří čtvrtin využila materiál z 570S a zbývající jednu čtvrtinu doplnila součástkami pro závodění. Jedná se zejména o dynamičtější pojetí přídě či dodání pevného spoileru, sportovních asistentů, výbavy apod.

V případě krásy, jež se nám schovává pod kapotou, tedy dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce, se nově můžeme těšit na výkon 592 koní (435 kW) a 620 Nm točivého momentu. V porovnání s klasickou verzí jsme zaznamenali nárůst o 30 koní.

Co se zrychlení týče, z klidu na sto nám 570S vyšplhala za 3,2 sekundy a u 600LT to zvládneme o tři desetinky rychleji. Maximální rychlost by se nám měla zastavit na hodnotě 328 km/h.

Podle informací se nový McLaren má vyrábět pouze omezenou dobu, jejíž datum konce nám zatím nebylo odhaleno. Co nám ovšem zveřejněno bylo, to jest cenovka. Případní zákazníci budou muset zaplatit 5,4 milionu korun, a pokud si budou přát, je součástí této ceny i jedinečný kurz jízdy na závodním okruhu.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky