Lexus CT 200h - luxus pro mladou generaci

Nejmenší Lexus v historii a vůbec první malý hatchback této značky na první pohled klame. Vypadá jako po zásahu tuningové firmy - velké výdechy, hranaté mohutné nárazníky zostřující ladné křivky a vzadu dokonce náznak difuzoru v nárazníku. Trhače asfaltu z ctčka ale nedělá.

Dokonale splňuje nároky mladých, velmi náročných zákazníků zajímajících se o moderní design a špičkové technologie. Těmto požadavkům odpovídají rozměry vozu, jeho výbava, použití plně hybridní technologie a ultra nízké emise CO2 na úrovni pouhých 87 g/km.

Tento pětidveřový kompakt značky Lexus poháněný systémem Lexus Hybrid Drive nabízí špičkovou, plně hybridní výkonnost, enormně nízké emise CO2 a vysokou hospodárnost provozu. V rámci bruselského autosalónu byl tomuto modelu  udělen titul ‘Ekologický automobil roku 2011’.
Lexus počítá ale i další úspory na servisu: hybrid nemá startér, alternátor, rozvodové řemeny, nebo spojku. Všechno věci, které se rády časem hlásí o výměnu. Díky rekuperativnímu brzdění je úspora i za výměnu brzdových komponent. Na baterku je záruka pět let nebo 100 000 kilometrů, s výdrží 12 - 15 let.

Za pochvalu stojí i bezpečnost vozu. CT 200h byl navržen tak, aby zajistil nejlepší možné výsledky bezpečnosti za všech jízdních situací. Napomáhá k tomu jak vysoce tuhá karoserie dobře pohlcující nárazovou energii, ale stejně tak široká řada prvků aktivní a pasivní bezpečnosti i prvků na ochranu chodců. Získal prestižní pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP, čímž se nový Lexus zařadil mezi nejbezpečnější prémiové vozy kompaktní třídy.
V partnerství s elektromotorem (60 kW, 207 Nm) rozjede 73 kw benzinový čtyřválec na stoosmdesátku a rozjezd na stovku trvá přes deset sekund. Průměrná spotřeba 3,8 litru na 100 km.

Kromě tradičních písmenek má ještě polohu B. Ta funguje jako retardér, při jízdě z kopce, nebo dojezdu ke křižovatce, po navolení B, auto intenzivněji zpomaluje a zároveň více dobíjí rekuperací baterky.    
Že lexus patří do vyšší ligy prémiových značek dokazuje i výbava: v mimo jiné 8 airbagů, dvouzónovou klimatizaci, všechny myslitelné asistenční systémy, rádio s CD/MP3/AUW/USB a bluetooth ovládaný z volantu, za příplatek je možný i adaptivní tempomat.   
Interiér vozu zaujme hodnotnými materiály a kvalitním zpracováním.  
Dynamický, lehce ovladatelný průlomový model CT 200h stanovuje nová měřítka pro vytříbenost exteriéru, kvalitu interiéru, komfort a tichý provoz. Je to auto technologicky promyšlené do posledního detailu a vyšlechtěné k dokonalosti pro řidiče budoucnosti.


 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky