Lamborghini Sesto Elemento - uhlíková raketa

Italská automobilka s býkem ve znaku představila loni supersport Lamborghini Sesto Elemento.Dosud se ale zatím o kusové výrobě jen spekuluje. V současné době se testuje několik prototypů, auto ovšem dosud nemá silniční homologaci.

Na první pohled zaujme svou až extrémně hranatou karoserií, která nejspíš málokoho nadchne nějakou elegancí, ale rozhodně ohromí svými tvary. Základem demonstrátoru je sériový model Gallardo, což lehce naznačují proporce vozu. Na celém voze se opakuje trojúhelníkový motiv.


Před zadní nápravou je podélně uložen vidlicový desetiválec o výkonu 419 kW (570 k), což pouhých 999 kg vážícímu supersportu s pohonem všech kol umožňuje akcelerovat na 100 km/h z klidu za ďábelských 2,5 s. Maximální rychlost výrobce udává přes 300 km/h a nikdo určitě nemá důvod jí nevěřit. Podvozek tvoří karbonový monokok, také karosářské díly jsou z uhlíkových vláken a jimi vyztužených plastů. O hnací hřídeli, ráfcích kol, koncovkách výfuku a keramických brzdových kotoučích nemluvě. Při výrobě Sesto Elemento byl u materiálu CFRP použit čirý lak a díky tomu je krásně viditelná struktura materiálu. Na základě nanotechnologií je možné přidat do vrchní vrstvy drobné krystaly a dosáhnout tak například červeného lesku. Tento výrobní postup si automobilka nechala patentovat. Výhodou nového materiálu je možnost vyrábět velké komplexní útvary místo několika malých částí – přední i zadní část karoserie proto může být z jediného kusu. Ten je opatřen speciálními úchyty pro velmi snadnou a rychlou výměnu.


Pokud nutně potřebujete superexkluzivní kousek, počkejte si do podzimu tohoto roku. Produkční verzi ultralehkého konceptu Sesto Elemento začne automobilka prodávat za 45 milionů.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky