Chevrolet Trax 1.4. Mladší bratr Opel Makka

Automobilka Chevrolet přichází na trh s modelem Trax. Jedná se vůz, který vychází z Opelu Makka. Přesto se snaží odlišovat vzhledem. Obstojí toto malé SUV v automobilovém světě?

Jak jsme již zmiňovali, nové SUV vychází z Opelu Mecca. Mají stejný technický základ (v přední části můžeme nalézt McPherson, v zadní části zase identickou torzní příčku). Trax však oproti svému sourozenci působí poněkud mohutněji. Chevrolet má přesto na délku o 30 mm méně a na šířku se zúžil o 11 mm. Na výšku se automobil rozrostl o 16 mm. K nejvýraznějším změnám došlo ohledně interiéru. Trax na první pohled působí laciněji. Nalezneme zde větší podíl tvrdých plastů.



Sedadla v Traxu poskytují slušný komfort, který by měl zajistit pohodlí po celou dobu jízdy. Palubní systémy se z velké části ovládají přes dotykový systém.Ten však není zcela vyladěný. Odezvy jsou slabšího rázu a neposkytují notnou dávku profesionality, jakou bychom od moderního vozidla očekávali. Ladění klimatizace a ventilace jsou v pořádku. Vše se provádí manuálně, ale za to bez problémů.



Jízdní vlastnosti se podobají Opelu. Trax má pohon na všechny čtyři kola a rychlou spojku Haldex. Oba faktory značně napomáhají plynulé jízdě. Řízení se vyznačuje příjemnou tuhostí. Bohužel od kol řidič nedostává odezvy, jaké by potřeboval. Pokud pojedete přes nerovnosti, očekávejte nepříjemné vibrace. Motor 1.4 Turbo také zrovna nekope první ligu. Nepřekvapí Vás ani dynamikou, ani spotřebou. Pro jízdu po dálnici automobil spotřebuje 7,5 l na 100 Km, pro běžnou jízdu 7l na 100 Km. A to je příliš. Pokud budete mít zájem o Trax, zvolte raději diesel motor 1.7 D. Základní model Vás bude stát 476. 900 Kč.



 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky