Právě se nacházíte:

Audi A7 Sportback

Audi oficiálně představilo svůj nový přírůstek. Novinka A7 Sportback se řadí do stále početnější kategorie luxusních čtyřdveřových kupé. Elegantní exteriér doplňuje skvěle zpracovaný vnitřek vozu a nechybí výkonné pohonné jednotky.

Spíše než kupé působí nové  Audi A7 Sportback jako rozměrný luxusní liftback. Svým základem novinka vychází z modelu A6. Stejně jako "ášestka" i nový model A7 Sportback se splývavou zádí atakuje na délku pětimetrovou hranici. Vrcholný model A8 pak už pětimetrovou délku překračuje.

Ingolstadtská automobilka si podobný scénář vyzkoušela u modelu A5 Sportback, což je vlastně varianta liftback nejmenšího sedanu A4. Audi A7 Sportback se může pochlubit pohledným designem s elegantně se svažující střechou. Na zadních pátých dveřích je umístěný elektricky ovládaný spoiler, který se samočinně vysune při překročení rychlosti 130 km/h. Nutno dodat, že nejnovější kreace z tužky italského designéra Waltera de Silvy a jeho týmu není prvním takto střiženým velkým Audi. Pod velkým úhlem skloněné dlouhatánské zadní okno mělo už v sedmdesátých letech Audi 100. Tehdy nesl elegantní hatchback označení Avant, které dnes používají ingolstadtské kombíky.

Přední část A7 dává díky rozměrné masce chladiče najevo, s kým máme čest. Efektně jsou vyřešené přední světlomety s páskem LED světel. Přední světlomety jsou standardně xenonové. Stejně tak se designérům podařil vzhled zadních diodových svítilen. Dvojice rozměrných výfuků odhaluje výkonový potenciál nového Audi.

Nové Audi A7 Sportback si dokáže na silnici sjednat respekt nejen dynamickými tvary, ale také svými rozměry. Není to totiž žádný kolibřík. Na délku vůz měří 4969 mm, na šířku potom 1911 mm. Na výšku je "ásedmička" nižší než Audi A6 o 39 mm, má 1420 mm. Rozvor je o poznání větší než u modelu A6, novinka se s rozvorem 2914 mm dotahuje na top model A8.

U luxusního interiéru vybaveném všemi možnými vymoženostmi zpříjemňujícími jízdu můžeme očekávat německou preciznost, známou i z jiných vozů s čtyřmi propletenými kruhy. Nechybí hodnotné materiály jako je kůže nebo pravé dřevo. Zavazadlový prostor má v základu objem 535 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel potom 1390 litrů.

Nový luxusní liftback A7 Sportback se bude nabízet se čtyřmi motory. Ve všech případech to jsou vidlicové šestiválce s přímým vstřikováním. Benzínový základ představuje motor 2,8 FSI s výkonem 150 kW a točivým momentem 280 Nm. Výkonnější benzínová jednotka 3,0 TFSI má maximální výkon 220 kW a točivý moment dosahuje maxima 440 Nm.

Zájemci o naftu mohou sáhnout po dvou výkonových verzích turbodieselu 3,0 TDI. Slabší dává maximální výkon 150 kW a točivý moment 400 Nm, silnější varianta potom má nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 Nm. Všechny verze jsou vybaveny pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Výjimkou je slabší naftové provedení, které je nabízeno pouze s pohonem všech kol a bezstupňovou převodovkou Multitronic.

Nejvýkonnější zážehová i dieselová varianta dosahuje shodně maximální rychlosti 250 km/h. Audi A7 Sportback 3,0 TFSI vystřelí na stovku za 5,6 sekundy a má kombinovanou spotřebu 8,2 l/100 km. Výkonnější z turbodieslových verzí Audi A7 Sportback uhání z nuly na sto za 6,5 sekundy a kombinovaná spotřeba je podle výrobce pouze 6 litrů nafty na 100 km. Obě nejvýkonnější verze mají shodnou hmotnost 1770 kg.

Audi A7 Sportback se k dealerům rozjede na podzim. Výrobce uvádí základní cenu 51 600 eur, tedy v přepočtu okolo 1 300 000 korun.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky