Subaru odtajnilo největší model v historii značky

Největší Subaru historie je tady. Prostorný interiér, který nabídne tři řady sedadel a pojme až osm pasažérů se představil na autosalonu v Los Angeles, kde se také začne prodávat. Do Evropy se prozatím ale bohužel nepodívá. 

Subaru Ascent je opravdu úchvatný a jeho velké rozměry ocení zejména početné rodiny s několika dětmi. Přesto na Evropu dolehl smutek, když se dozvěděla, že si japonská automobilka svůj klenot ponechá prozatím jen ve Spojených státech, kde jdou vozy podobných rozměrů přímo na roztrhání. Vysoce variabilní vůz přitom znamená obří průlom značky směrem kupředu. Interiér nabídne až devět různých poloh uspořádání, díky čemuž si zákazníci sami vyberou, kde budou sedět a kam naopak vloží svůj náklad. 

Aby bylo možné takových rozmerů vůbec dosáhnout, vůz musel být postaven na zcela nové platformě, s jejíž podobností jsme se setkali například u vozů Impreza či XV. Není pro nás tedy žádným překvapením, že celková délka Ascentu bez pouhých dvou milimetrů měří rovných 5 metrů. Pro bližší přehled tu máme zveřejněnou i šířku (1,93 metru), výšku (1,87 metru) a rozvor mezi nápravami (2,89 metru). Světlá výška o 220 milimetrech jen zvýrazní užitečné vlastnosti vozu, který se neztratí ani při jízdě na náročnějším terénu. 

Ascent se bude prodávat výhradně s pohonem všech čtyř kol, což je u auta podobných rozměrů celkem logické. Víc možností nám nepřinese ani nabídka motorizací, takže všichni zákazníci se pod kaputou setkají čtyřválcovým přeplňovaným boxerem o celkovém výkonu 194 kW (při 5600 otáčkách) s maximálním točivým momentem 374 Nm, jež je dostupný již od 2000 otáček. Veškerou hnací sílu pak dostaneme na silnici prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. 

Aby toho nebylo málo, zákazníci se v základním vybavení budou moct těšit na odvětrávaná sedadla (s čímž se u vozů této japonské značky setkáváme vůbec poprvé), klimatizaci, jejíž ovládání bude přístupné i pasažérům vzadu, sedm airbagů, panoramatickou střechu a přitom stále na dostatek volného prostoru. 

Z bezpečnostní výbavy se tu setkáme se systémem EyeSight, jež se dá považovat za vaše druhé oči, neboť bude s předstihem detekovat možné nebezpečí v terénu a následně automaticky brzdit. K dispozici je i set kamer (včetně té klasické přední a zadní), které nám mohou promítat obraz do zpětného zrcátka, a chybět nebudou ani vysoce výkonná natáčecí světla. 

Z jízdních vlastností se nemůžeme těšit na něco, co by se nedalo očekávat. Vše je přizpůsobeno maximálnímu pohodlí, což zahrnuje jak dobrou průchodnost náročnějším terénem, tak i svěží průjezd po dálnici. K prvním zákazníkům se Subaru Ascent dostane již v létě následujícího roku, přičemž samotná výroba se prozatím plánuje pouze v Indianě. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky