Společnost Bentley Motors obohatila svou sbírku o nový model Continental GT
Po 14 letech čekání to vypadá, že jsme i od britské automobilky konečně dočkali nové generace, jež se světu představí v podobě luxusního kupé. To bude poprvé k vidění na německém autosalonu ve Frankfurtu, avšak několika nejmodernějšími technickými kousky se můžeme pokochat již teď.
Komu by se na první pohled zdálo, že tato slavná britská značka prošla pouze takovým větším faceliftem, nebude daleko od pravdy. Když se ale pozastavíme nad očekáváním, sám generální ředitel britské automobilky Wolfgang Dürheimer staví Bentley do čela nejluxusnějších vozů kategorie Gran Turismo, nemluvě o tom, jak velký krok kupředu to znamená pro další vývoj společnosti.
V pořadí tedy třetí generace Continental GT vyobrazuje nejvyšší úroveň ručně vyráběného kupé, které se může pochlubit jak mimořádně skvělými jízdními vlastnostmi, tak zároveň nejmodernější technikou, jíž vévodí multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou, head-up displej či úplně nový digitální přístrojový štít.
V porovnání s předchozí verzí nám hliníková karosérie zajistila snížení váhy až o 85 kg, ovšem celková hmotnost vzhledem k vybavení a luxusu, jímž se vůz prezentuje, stále činí nemalých 2250 kg. Další jisté změny zaznamenala i samotná velikost vozidla, za čímž stojí kupříkladu posunutí předních kol o 135 mm více dopředu, což mělo za příčinu jak prodloužení kapoty, tak snížení čelních partií. Celková délka tedy činí 4 805 mm. Bentley rovněž u nového modelu počítá se zcela zrevidovaným vzduchovým podvozkem, který nyní používá tříkomorový systém (v nejměkčím nastavení přijme až o 60% více vzduchu), díky čemuž si všichni cestující užijou ještě více jízdního komfortu i dynamických vlastností.
Nabídka motorizací nabídne osvědčenou W12 od Volkswagenu, která je doplněna o daleko lepší výkonnostní parametry. Tento šestilitrový dvanáctiválec se nyní může pochlubit výkonem 635 koní (467 kW) dostupného již při 6000 ot./min a točivým momentem 900 Nm dostupným od 1350 ot./min. Na vozovku to bude přeneseno prostřednictvím nové osmistupňové dvouspojkové převodovky, díky níž vůz zvládne zrychlení z nuly na sto za 3,7 sekundy. Maximální dostupná rychlost činí 333 km/h. S dvouspojkovou převodovkou přichází také nižší spotřeba paliva, a to v porovnání 12,2 l na 100 km s 14,2 l na 100 km u předchůdce.
Architektura samotné kabiny více než zřejmě připomíná klasický styl Bentley, ovšem už s tím výše zmíněným rozdílem, že zde nalezneme více moderních technologií. Veklé luxusní kupé se čtyřmi sedačkami je navíc obohaceno o kožené čalounění a za zmínku stojí i dřevěné dekory, na které bylo použito více než 10 metrů čtverečních dvou druhů dřeva.
Jelikož se jedná o ruční výrobu, a to platí i o dřevěném zpracování, jež na jeden vůz zabere 9 hodin, do světa nebude vypuštěno více než 1600 kousků. Ačkoliv výroba začne ještě letos, případní zájemci si stejně na první objednávky budou muset počkat do roku 2018. Kdybyste měli zájem poznat vůz osobně, zajeďte si do velkého autosalonu ve Frankfurtu, kde se kromě nového Bentley Continental GT představí i jiné rozhodně zajímavé automobily.