Speciální edice Porsche 911 R přivítá ještě několik kousků

Porsche 911 se nám představilo zhruba před rokem na světoznámém autosalonu ve švýcarské Ženevě, odkud měl tento krasavec osazený plochým šestiválcem postupně putovat k prvním zákazníkům ve své speciální a zároveń limitované edici. A protože se jedná o model vyrobený zejména pro pravé gurmány, automobilka se nakonec rozhodla ve vývoji pokračovat. 

Limitovaná edice (991 kousků) byla prakticky ze dne na den beznadějně vyprodána, a protože se jednalo opravdu o veliký úspěch, s nímž německá automobilka ani nepočítala, po dlouhém rozmýšlení přišla jednoduchá odpověď, která víceméně potěší všechny příznivce nejen této značky. Chystá se nová generace modelu 911 R a ten bude k dispozici pro všechny! Tedy i pro vás.

Zatímco několik modelů z ostatních generací v rámci moderní doby přišlo o manuální převodovku, majitelé nového 911 R o ni rozhodně nepřijdou. Ačkoliv se vám takováto věc může zdát rozporuplná s nabídkou dnešních závodních vozů, zákazníci ji milují. Pravý požitek z jízdy je tak o něco vylepšen samotnou hmotností celého vozidla, které váží pouhých 1370 kilogramů. K výrobě byly použity jen ty nejlehčí materiály, jakými je karbon, polykarbonát či hořčík a zároveň se auto zbavilo všech dalších zbytečných prvků.

S ohledem na velice nízkou hmotnost vozidla se mohla pravá síla motoru mnohem lépe projevit v celé své kráse. Porsche 911 R disponuje plochým šestiválcem o objemu čtyř litrů s jakým jsme se mohli například setkat u verze GT3 RS (kdežto naše verze je ještě o 50 kg lehčí) a produkuje výkon rovných 500 koní (372 kW) při 8000 otáčkách. Maximální točivý moment 460 Nm je dostupný už při 6250 otáčkách a samotný omezovač je pak nastaven na 8500 otáček. Ve výsledku může Porsche zrychlit z nuly na sto za neuvěřitelné 3,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 320 km/h. Součástí standardního vybavení jsou karbon-keramické brzdy, zdvihací systém přední nápravy, manuální převodovka a s ní i pohon kol zadní nápravy.

Design vozidla je sám o sobě poutavý již na první pohled. Bílý lak je doplněn dvěma buďto červenými, nebo zelenými pruhy, jež vedou přes celou délku karoserie až k zadnímu difuzoru s výsuvným spoilerem. Kola zůstávají dvacetipalcová a jsou obuta do pneumatik o šířce 245 mm vpředu a 305 vzadu. Sportovní pojetí vozu bylo alespoň zčásti přeneseno do vzhledu interiéru, který vypadá lehce, jemně a přitom efektivně. Auto si lze pořídit bez klimatizace a rovnou i bez navigace za odhadovanou cenu 190 tisíc eur (přibližně 5,1 milionu korun). Ovšem než se tak stane, budeme si muset ještě chvíli počkat. Plánovaná výroba by se mohla dostavit až v příštím roce. 

 
.

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení