Sedmimístný Lexus RX L zamíří do Česka jako hybrid

3. 12 2017 | Dlouho avizovaný příchod luxusního SUV od Lexusu je tady. Na evropské scéně se sice představí pouze v hybridním provedení, zato jej bude doprovázet dostatek komfortu, efektivity a především bezpečnosti. Rodiny si tak budou moct vychutnat více prostoru v kabině až pro sedm pasažérů. 

Na autosalonu v Los Angeles bylo nedávno odhaleno největší Subaru v historii značky, které hned získalo obdiv mnoha příznivců, avšak je doprovázeno jednou velkou nevýhodou. Evropa se na něj v dohledné době bohužel těšit nemůže, ale i tak nemusíme truchlut. O částečnou náhradu se pokouší Lexus se svým novým sedmimístným provedením vozu RX nesoucí příponu „L“. 

Aby bylo možné přidat třetí řadu sedadel, musela být značně upravena konstrukce celého vozu. Chytré úpravy karoserie jí přidaly v celkové délce pěti metrů dalších 110 mm, přičemž se stále nemusíte bát, že by nebylo dostatek místa pro nohy nebo hlavu. Druhá řada sedadel se nachází o něco výše než ta třetí, čímž získáme více volného místa pro nohy, a sklo u pátých dveří je nyní více nakloněno směrem k zemi, než tomu bylo u klasického provedení se čtyřmi sedadly, a tím se nemusíme bát o nedostatek prostoru nad našimi hlavami. Samotná kapacita kufru v tomto složení činí přijatelných 176 litrů (432 chceme-li odklidit třetí řadu sedadel). 

Automobilka slibuje naprostý komfort, který bude spojen s tichým pohonem, na nějž navazují dobré dynamické vlastnosti vozidla. Podle všeho by hlučnost neměla být jiná než u pětimístné verze a elektrický posilovač řízení podpoří hladší projetí zatáčkou. Zajímavostí je, že auto je vedeno jako čtyřkolka, zatímco ke svému pohonu využívá převážně předních kol. U zadních kol najdeme nezávislý elektromotor, který se sám připojí v době potřeby. 

Jediná verze, která se bude týkat evropského trhu, je ta hybridní, u níž pod kapotou najdeme vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. To bude propojeno se dvěma elektromotory, díky nimž získáme celkový výkon 313 koní. Samotný motor má výkon 262 koní (193 kW) a 335 Nm točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto se dočkáme již za osm sekund a auto nepřekročí maximální povolenou rychlost 200 km/h. 

Záruka kvalitní jízdy je podpořena individuální volbou předvolených jízdních režimů a také několika bezpečnostními prvky. Součástí základního vybavení je Lexus Safety System+ či asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu. Součástí příplatkového balení je chytré parkování (díky parkovacím senzorům), systém sledování mrtvého úhlu nebo asistent dálkového svícení. 

Autor: Josef Jarkovský

Diskuse

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení