Porsche představilo 911 GT3 Touring Package
Právě zahájený autosalon v německém Frankfurtu skýtá mnohá překvapení a jedním z nich bylo i uvedení zbrusu nového vozu, který jde v tradici svého stejnojmenného předchůdce. Tedy až na jednu mírnou novinku. Nyní se prezentuje balíčkem Touring Package, což znamená jediné, můžeme se těšit na manuální převodovku.
Jak už bylo řečeno, ve svém základu tu stále máme techniku a víceméně i vzhled z Porsche 911 GT3, jak jej sami dobře známe, ovšem s tím rozdílem, že jej doprovází nový unikátní balíček Touring Package. Automobilka tak vyslyšela tužby zákazníků, kteří upřednostňují zážitek z jízdy před enormními statistikami například při testu rychlosti, jež na běžné silnici normálně nevyužijí.
S prvním pokusem napravit tento fakt přišla skoro před více než rokem s pouhými 991 kusy limitovaná edice Porsche 911 R, a ač tedy měla opravdu vysokou cenovku, vyprodala se prakticky přes noc. Německá automobilka se na to nyní snaží zareagovat a opět přichází vyslyšet své zákazníky, když jim představila 911 GT3 Touring Package, u něhož se rozhodně nedá předpokládat, že by se jednalo pouze o limitovanou edici. A co víc, může se pyšnit vyhrádně manuální převodovkou!
Vzadu se ukrývá atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, jenž vyprodukuje výkon 368 kW (rovných 500 koní) a 460 N.m. nejvyššího točivého momentu. Převedeme-li to prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky na vozovku, podaří se nám zrychlení z nuly na sto za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost činí 316 km/h. Maximální rychlost byla oproti klasickému GT3 snížena o zanedbatelné 4 km/h, a to z prostého a již na první pohled snadno postřehnutelného důvodu. Na zádi nám totiž chybí masivní přítlačné křídlo.
Standardem základní výbavy jsou 20palcová kola, jež jsou obuta do pneumatik o rozměrech 245/35 ZR 20 vpředu a 305/30 ZR 20 vzadu. U auta nadále zůstává speciálně laděný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management a těšit se můžeme i na aktivní otáčení kol zadní nápravy.
Uvnitř na nás pak čeká kvalitní kožené čalounění, jímž je potažen třeba volant s řadící pákou a svůj luxus prokázaly i dveřní panely nebo samotná sedadla. Ta jsou potažena univerzální látkou černé barvy, jejíž dominantu tvoří vždy nápis Porsche. Celé sladění interiéru nakonec nepůsobí nijak křiklavě. Dočkali jsme se převážně prvků s tmavými odstíny, kde nechybí ani chromové či hliníkové dekory.
Auto by se co nevidět mělo představit také na českém trhu, než se tomu však stane, postačíme si pouze s orientační cenou, která se odhaduje na 4 250 000 korun. Vezmeme-li v úvahu, že si automobilka neúčtuje nic navíc a výkonnostně se přibližuje verzi R, pak je tato suma velice příznivá.