Porsche Cayenne se dočkalo hybridní verze. Nabízí 462 koní a stovku dá za 5 sekund

4. 08 2018 | Podobně jako tomu bylo u minulé generace, tak se i SUV Cayenne dočkalo své plug-in hybridní verze. V prodeji je k dostání již dnes a kromě nové příplatkové výbavy se dá nabít i z domácí zásuvky, a to za necelých osm hodin. 

Na co se tedy můžeme v úvodu těšit? Hlavní novinkou je samozřejmě hybridní jednotka, která kombinuje turbem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní). Sečteme-li tyto dvě hodnoty dohromady, celkově nám nový E-Hybrid nabízí až 340 kW (462 koní). Točivý moment vyvrcholí při hodnotě 700 Nm.

Vzhledem k přidanému elektromotoru můžeme očekávat také nárust celkové rychlosti. Maximální meta nyní činí 253 km/h, přičemž klasická akcelerace z klidu na sto trvá pět sekund. Porovnáme-li to se základní verzí, maximálka nám vzrostla o 8 km/h a akcelerace je lepší o jednu sekundu. 

Jelikož se jedná o hybrid, Cayenne nám tedy dokáže jet i výhradně na elektřinu. Zde bychom měli vědět, že pokud zvolíme tuto možnost, maximální rychlost se nám redukuje na 135 km/h a na jedno dojetí auto dle slov automobilky ujede až 44 km, což by nám ke všednímu využití při jízdách po městě nebo na venkově mohlo stačit. 

Kapacita akumulátorů se v porovnání s minulou generací zvýšila z 10,8 kWh na 14,1 kWh a samotné baterie lze pak dobíjet z klasické domácí 230voltové zásuvky. Doba nabíjení by pak neměla přesáhnout celkovou délku osmi hodin. Součástí příplatkové výbavy pak je i palubní rychlonabíječka, s jejíž pomocí si tuto dobu zkrátíme až o šest hodin. 

Mezi další novinky můžeme řadit třeba zcela přepracovanou převodovku, kterou nyní představuje čistě osmistupňový automat, nebo nové asistenční systémy, jež jsou podpořeny o prvky výbavy tzv. „na přání“. Automobilka se tímto gestem snaží co nejvíce vyhovět potřebám zákazníka, co si bude moct částečně přizpůsobit jak design, tak i techniku. 

Co bychom neměli ještě opomenout, tím je schopnost vozu tahat až neuvěřitelných 3,5 tuny nákladu. Pokud by nás zajímala cena, ta na německém trhu, kde prodej odstartoval, činí 89 822 eur, což v přepočtu dělá přibližně 2 280 000 Kč. 

Autor: Josef Jarkovský

Diskuse

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení