Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vzniklo za jediným účelem - aby ovládlo závodní okruhy

Do již tak nabitého koloběhu supersportovních vozů nám přibyl další přírůstek. Porsche ze slavné německé stáje přijíždí na závodní okruhy, kde se nám předvede v celé své kráse.

Protože se jedná o nástupce 718 Caymanu GTS, jenž nabýval spíše těch civilních rozměrů, musíme počítat s razantními změnami, které se dotkly jak exteriéru, tak i interiéru.

Za hlavou řidiče se nyní nachází ochranná klec, nově je k dispozici i speciální šestibodový bezpečnostní pás, přičemž sedačka pro spolujezdce nadobro zmizela.

Šestiválec o objemu 3,8 litrů je spárován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK (tedy žádný manuál), což je dodáváno bez přeplňování.

Aktuální parametry nás odkazují na 425 koní (při 7 500 otáčkách za minutu) a 425 Nm točivého momentu. Ten je nám dostupný od 6 600 otáček.

U kol zadní nápravy se nám nyní nachází mechanický samosvorný diferenciál, vepředu se pro změnu GT4 Clubsport může pochlubit vynikajícím odpružením, co bylo převzato z modelu GT3 Cup.

Automobilka nadále uvádí, že svůj kousek pustí do světa ve dvou provedeních. Obě dvě budou určeny pro závodní okruhy, nicméně jedno bude spíše pro ty příležitostné jezdce, co preferují nižší náklady.

Druhá zmíněná verze se už pořádného zápřahu nebojí. Výhodou je třeba lepší brzdný účinek, hydraulický zvedací systém, lepší odpružení a další.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky