Nový sedan od BMW je rychlejší než některé supersporty. Stovku udělá za 3,4 sekundy

Mnichovská automobilka nechala své příznivce dlouho čekat, než přišla s nejvrcholnější podobou řady M5. Zatímco designové rozdíly jsou v porovnání s předchozími verzemi minimální, výkonnostní oblast předčila naše očekávání. Vůz se nám představil hned ve dvou provedeních - s pohonem zadních kol a vůbec poprvé také s pohonem všech kol M xDrive.

Známá bavorská pětka byla konečně doplněna o vůz šesté generace, který se nám představil v celé své kráse. Jak už tomu u řady M5 bývá zvykem, hlavním symbolem je síla a ta se nyní v oblasti dynamických výkonů může měřit s konkurenty těch nejvyšších kvalit. Dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec M TwinPower Turbo o objemu 4,4 litru produkuje výkon o hodnotě 600 koňských sil (441kW) a 750 Nm maximálního točivého momentu. To ve výsledku znamená, že nové BMW M5 je schopné pokořit stovku za 3,4 sekundy nebo dvoustovku za 11 sekund. 

Značný podíl na takovém zrychlení má nový elektronický systém pohonu všech čtyř kol, označený jako M xDrive, který mimo jiné zaručí i lepší jízdní vlastnosti při pohybu na silnici. Pohon 4x4 je součástí standardní výbavy, komu by ovšem chyběla klasická zadokolka, může si ji nechat objednat na požádání. 

Další podstatnou změnou je přechod na osmistupňový automat M Steptronic s funkcí Drivelogic, jenž plně nahrazuje sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, díky čemuž nám bude zaručeno optimální řízení vozu za všech jízdních podmínek. Manuálního řazení se sice nedočkáme, zato si řidič sám může vybrat, zda dá přednost sekvenčnímu řazení klasickým voličem, nebo páčkám u volantu. S ohledem na novou převodovku a pohon všech čtyř kol se nám osmiválec doplněný o dvě turbomychadla rozjede až do 305 km/h. Tato maximální rychlost je bohužel jenom součástí příplatkového bonusu M Driver's Package, bez nějž se budete muset smířit s omezovačem rychlosti, který autu nedovolí překonat hranici 250 km/h. 

Design vozu představuje klasický M5 vzhled, nebo se alespoň snažil jít v jeho tradici. Za zmínku stojí lehce agresivnější rysy, nichž si na první pohled asi nevšimneme, velké vstupy vzduchu u předního nárazníku, karbonová střecha, 19palcová kola (nebo 20palcová za menší příplatek) a zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Brzdný účinek můžeme zlepšit pomocí doplňkových karbon-keramických brzd, díky nimž zredukujeme hmotnost o dalších 23 kg z celkové 1855 kg hmotnosti.  

V interiéru nás upoutá sportovní vzhled, a to jak všech sedadel, tak především volantu s červenými tlačítky, jak je známe u vozů sportovního provedení. Nová sedadla by se měla lépe přizpůsobit správnému držení těla a ve standardní výbavě se můžeme těšit i na čalounění z pravé ovčí kůže Merino. Dále nás upoutají lesklé černé prvky nebo hliníkové doplňky, ale to je tak do oficiálního odhalení, které se bude konat letos na podzim v německém Frankfurtu, všechno. 

Na závěr musíme zmínit i základní cenu. Ta činí 117 900 eur, což je v přepočtu nějakých 3,075 milionu korun. Kdo by měl zájem pořídit si všechna vylepšení, musí počítat s příplatkem až půl milionu, ale je možné, že se to bude ještě měnit. Automobilka začne první objednávky přijímat už teď v září, ovšem na dodání si počkáte až do začátku příštího roku. 

 
.

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení