Nová generace Mercedesu GLE láká na bohatý interiér

Druhé vydání od slavného německého výrobce automobilů konečně spatřilo světlo světa. Stalo se tak ve Stuttgartu, odkud postupně od příštího roku budou putovat první kousky mezi zákazníky.

Jelikož se jedná o druhé pokračování, můžeme počítat s upgradem první verze. Auto nám narostlo zejména v rozměrech, a to o 39 mm do délky (celkově 4939 mm), do šířky o 7 mm a v rozvoru náprav o 20 mm.

Třícípá hvězda k nám nadále zamíří ve třech provedeních. V každém z nich bude figurovat třílitrový šestiválec s pohonem všech čtyř kol. Nejslabší verze bude doprovázena výkonem 272 koní, silnější 330 koní a vrcholná řada až 435 koní. Ta nebude chybět ještě dvojice turbodmychadel.

Jak se dalo očekávat, všechny nové modely se ponesou na velkých kolech, které budou doprovázeny dvaadvacetipalcovými disky. Standardně můžeme počítat s ocelovými pružinami, a kdybychom si chtěli připlatit, tak i s aktivním podvozkem e-Active Body Control.

Díky nárůstu rozměrů se nám zvětšil i prostor v interiéru. Zavazadelník nabídne 655 litrů volného místa, a pokud k tomu sklopíme i sedadla, dostaneme se na hodnotu až 1790 litrů, což je o 70 více, než tomu bylo u předchůdce.

Případní zájemci si vůz mohou pořídit za cenu 61 tisíc dolarů. Se všemi vylepšeními se může vyšplhat až na 76 tisíc (1,7 milionu korun).

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky