Mercedes odhalil první pick-up. Nabídne 5 jízdních režimů
Automobilka s trojcípou hvězdou odstartovala novou třídu X a ihned se uvedla novinkou, kterou není třeba dlouho představovat. O prvním pick-upu se mluvilo téměř celý rok a po včerejším oficiálním odhalení je čekání konečně u konce. Nový vůz si stihl získat jak řadu příznivců, tak i řadu kritiků, přesto neztratil nic na základních prvních, jež dělají Mercedes Mercedesem.
Koncept vozu, se kterým automobilka přišla těsně před rokem, sliboval neuvěřitelně silný a pracovitý vůz, jenž bude všestranný ve všech ohledech. Tento vřelý popis trochu zastiňuje fakt, že hlavním vzorem konceptu vůbec prvního pick-upu německého výrobce automobilů nebyl na první pohled nikdo jiný než Nissan Navara.
Hlavní vývoj nového označení X-Class probíhal ve Stuttgartu, kde se převzatému konceptu pokusili vštípit klasické prvky Mercedesu. Vůbec první nejvíce zřetelná na pohled je obří maska chladiče, kde nechybí známá trojcípá hvězda, a charakteristický je i design předního nárazníku. Kabina nabídne černé látkové čalounění, které lze nahradit kůží, volant s logem Mercedesu, typické kruhové výdechy ventilace a zábavné prvky. K dispozici bude i 8,4palcový LCD monitor, jenž sice nebude součástí základní výbavy, ale bude možné si jej za příplatek dokoupit.
Celá novinka bude nabízena rovnou ve třech provedeních. Tím nejlepším je třílitrový šestiválcový turbodiesel, který bude produkovat 258 koní a 550 Nm točivého momentu. Pod označením X350d se zákazníkům představí až v druhé polovině příštího roku. Chybět nebudou ani dva čtyřválcové motory převzaté přímo od Nissanu. Základem bude 2,3litrový agregát doplněn jedním turbomychadlem, jenž u modelů X220d a X250d bude produkovat 163 a 190 koní. Všechny tři se budou dělit i o rozměry, a to v poměru 5,34 metru na délku, 1,92 metru na šířku a 1,82 metru na výšku.
Mimo Evropu se přeci jenom představí ještě jedno provedení pod názvem X200. To dostane benzinový čtyřválec s výkonem 165 koňských sil. Měl by se představit zejména v Africe, posléze na Blízkém východě a nově i na jihoamerických trzích.
Díky předem připraveným pěti jízdním režimům nebude chybět zpříjemnění jízdy v každém druhu terénu. Řidič si bude moct vybrat mezi režimy Comfort, Sport, Manual, Eco a Off-road. Chybět nebude ani pohon všech čtyř kol nebo uzávěrka zadního diferenciálu. Krom toho se vůz bude moct pochlubit speciální ochranou podvozku, odolnými kryty zavazadlového prostoru, lištami pro zajištění přepravovaných věcí na korbě a mnohým dalším.
Do prodeje se dostane v listopadu letošního roku, když začne v Evropě a postupně si projde napříč všemi světadíly. První odhady ceny na německém trhu spekulují o částce kolem jednoho milionu korun.