Luxusní navenek, luxusní i uvnitř. Volvo se chlubí svým třímístným konceptem S90 Ambience
Dnes již čínská automobilka poprvé představila svůj nový model na autosalonu v Pekingu a ačkoliv se jedná pouze o koncept, už dnes si od něj představuje velké věci. Ty mohou znamenat velký průlom v automobilovém průmyslu, neboť se jí podařilo propojit tři základní prvky v jeden celkový. Koncept Volvo S90 Ambience má totiž spojovat vizuální, zvukovou i aromatickou složku věci, díky čemuž si jej hned oblíbíte.
Volvo už kdysi avizovalo, že se kromě techniky pokusí své zákazníky upoutat něčím novým, a to „něco“ nyní přichází v naprosto nadčasové formě. Běžná každodenní jízda se vmžiku může změnit ve snový režim prezentující se v naprosté originalitě těch nejnovějších designových trendů, jimž vévodí různé motivy, které se promítají na strop auta, čímž je vytvářen dojem pomyslného střešního okna. Tuto barevnou disco show ambientních motivů si lze vybrat dle vlastní nálady a využít ji třeba i k romantickým chvilkám. Výslednou příjemnou atmosféru lze pak ovládat skrze aplikaci, kterou si nainstalujete do svého mobilního telefonu poté, co si jej propojíte s automobilem.
A protože se jedná o propojení tří základních složek, na něž technici z čínské stáje lákají nové zákazníky, ta designová stránka věci bude doprovázena jak zvukovou, tak i aromatickou složkou. K dispozici nám bude audiosystém Bowers and Wilkins, jenž si prošel celou řadou úprav, aby byl zdokonalen do té nejlepší představitelné podoby (nově se setkáme s reproduktory například v hlavové opěrce), a vedle něho se představí i ty nejvybranější vůně umocňující kouzelnou jízdu v rámci designového schématu. V základní nabídce jsou čtyři parfémy, jež jsou zabudovány mezi předními sedadly a mají se vždy aktivovat automaticky, jak si je v úvodu zvolíme.
„Náš Ambience Concept byl vytvořen za účelem možnosti individualizace, aby si každý zákazník mohl své oblíbené cestovací prostředí přizpůsobit tomu, co mu nejvíce vyhovuje. Protože je velmi složité navrhovat pro každého zákazníka design vozu podle jeho vlastních představ, přišli jsme s nápadem, který to udělá za nás. Víme, že design má vliv na to, jak se lidé uvnitř vozu cítí, a proto jsme jim to chtěli touto cestou co nejvíce zpříjemnit,“ uvedl Robin Page ze společnosti Volvo Cars.
Vzhledem k tomu, že automobilka ve své prezentaci kladla důraz právě na tyto detaily, tak o tom, jakou další základní technikou vůz disponuje, neřekla ani slovo. Pro nás se tím moc nemění, jelikož stále hovoříme pouze o konceptu, na němž se bude ještě pracovat, než se představí ve své sériové podobě.