Citroën C4 Cactus oslní novými technologiemi

Francouzská automobilka  včera představila v Paříži nový koncept v řadě C4, který dostal přízvisko Cactus. Těšit se můžete na nekonveční vzhled, zajímavě provedený interiér a moderní technologie.

Avizovaná oficiální premiéra a představení nového konceptu proběhne za pár týdnů v Ženevě. Citroën C4 Cactus měří na délku 416 centimetrů, šířka se pak zastavuje na 173 centimetrech. Pokud se zaměříme na rozvor náprav, jeho hodnota je stejná jako u konceptu C4, tedy 2,6 metrů. Model oproti svému předchůdci zhubl 200 kilogramů. Interiér je střídmý, zmizelo několik tlačítek, a jako novinka se objevil dotykový displej.

Těšit se můžete na technologie, které jste zatím u sériově vyráběných aut vidět nemohli. Francouzská automobilka si pro Vás připravila airbag (určený pro spolucestujícího), jenž byl přesunut do stropu (takzvaný Airbag In Roof ). Díky změně pozice airbagu se vytvořil nový prostor a zvětšil se objem odkládací přihrádky. Tím to ale nekončí. 



Citroen použil v Cactusu vzduchové kapsle. Ty jsou umístěny okolo celého auta a mají různé barevné provedení. K čemu slouží? Jejich úkolem je ochrana před tvrdým nárazem a poškrábáním vozidla. Kapsle jsou tvořeny z TPU (termoplastický polyuretan). Jejich výměna je jednoduchá a nepotřebují speciální péči. Podrobné technické parametry Citroen zatím tají.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky