Audi RS 5 Sportback - vůz, který snoubí elegantní design s mimořádnými výkony

Audi Sport uvedlo na trh další ze svých povedených kousků. Tentokrát se jedná o historicky první liftback RS 5 Sportback, jenž doplnil nabídku ostrých modelů střední třídy. Vůz se může pochlubit úchvatnou dynamikou, naprostým komfortem a mimořádnými výkony. 

Technici z německé stáje se při vývoji nového modelu nepouštěli do žádných větších experimentů. Chtěli se držet ověřené metody a i z toho důvodu sáhli po technice, jež využívají sourozenecké verze RS 5 Coupé či RS 4 Avant, které se světu představily již loni na autosalonech v Ženevě a ve Frankfurtu nad Mohanem. 

Na co však upře náš zrak, jsou agresivnější tvary převážně předních částí vozu, jimž nevévodí nic jiného než obří maska chladiče. Neméně exkluzivní je i speciálně vyvinutá barva pro tuto příležitost. Odstín, který se nese po celé délce auta, pochází z metalického laku nesoucího název „Zelená Sonoma“ a v rámci ostřejších tvarů skvěle symbolizuje celou novinku. 

O hlavní rozdíl oproti kupé se postaraly zadní dveře, díky nimž je celé vozidlo více praktické pro každodenní využití. Žádných rapidních změn, co se velikosti týče, se přitom bát nemusíme. Pětidveřová verze Audi RS 5 narostla o pouhých 15 milimetrů do šířky, přičemž samotná výška šla po vzoru ostatních superrychlých vozů a posadila se o 7 milimetrů blíže k zemi.

Pod kapotou nám pracuje přeplňovaná zážehová jednotka 2.9 TFSI V6 Biturbo, jejíž nejvyšší výkon činí 331 kW (450 koní). Točivý moment v hodnotě 600 Nm je k dispozici už od 1900 do 5000 otázek za minutu.

Podíváme-li se na zrychlení, jak nám uvádí technická zpráva, auto je schopné zrychlit z klidu na sto za 3,9 sekundy a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. U případných zájemců je možné tuto hranici posunout až na 280 km/h. 

Hnací síla motoru je předávána pohonu všech čtyř kol quattro skrze osmistupňovou převodovku Tiptronic. Pohon je mezi nápravami rozdělen v poměru 40:60 (vpředu/vzadu), přičemž jakmile by došlo na jedné z náprav k prokluzu kol, byla by značná část hnací síly prakticky vmžiku přenesena na tu druhou (až 85 % pro přední a 70 % pro zadní). Celková hmotnost vozu činí 1840 kg.

Sportovní charakter nového modelu RS nakonec podtrhuje i provedení v interiéru. Zákaznici zde spatří několik doplňků z hliníku či uhlíkových vláken a vedle toho i sportovní sedadla s koženým čalouněním, jež podobně jako volant nebo prahové lišty zdobí nápis RS. 

 
.

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení