Nový Arteon je zlatou trofejí Volkswagenu

O tom, že se Arteon stane prozatím nejluxusnějším vozem německé automobilky z Wolfsburgu, svědčí řada nejrůznějších vychytávek, jimž vévodí adaptivní tempomat nebo systém Emergency Assist. Technika sice byla převzata z Passatu, při bližším pohledu ale zjistíme, že toto auto je mnohem více než pouhý Passat. 

Arteon vznikl spojením dvou slov. Art je v překladu umění a eon znamená věčnost. Když si tato dvě slova dáme dohromady, je jisté, co se nám největší evropská automobilka snaží novým modelem říct. Arteon je v podstatě nástupcem modelu CC, avšak v porovnání s ním je o něco větší (konkrétně o 6 cm v délce a 13 cm v rozvoru), luxusnější a bezpečnější. V závislosti na velikosti se nyní nejen řidič, ale i všichni cestující mohou těšit většímu prostoru v interiéru vozidla. Vše bylo provedeno v následujícím testu, kdy se za volant posadil řidič o výšce 186 cm a svému spolucestujícímu na zadním sedadle o přibližně stejné výšce nechal dostatek prostoru pro volný pohyb (20 cm před koleny).  

Zvýšení komfortu při dlouhých jízdách může být zaručeno na přání dodávaným zdokonaleným adaptivním tempomatem ACC, který úzce spolupracuje s radarovým senzorem, kamerou za čelním oknem a navigačním systémem. Toho lze využít zejména na dlouhých cestách po dálnici, kde malá kamerka rozpoznává dopravní značky, čímž dokáže reagovat na plánované změny rychlosti, zatímco radarový senzor vyhodnocuje situaci před vozidlem pro držení si bezpečného odstupu. Navigační systém pak může v rámci svých možností mapovat trasu, rozpoznat svou polohu a předvídat před blížícími se zatáčkami. To platí jak pro kruhové objezdy, tak i pro zatáčky. 

Nový Arteon je vybaven mnohem více asistenčními systémy propojenými do jedné společné sítě, než jsme si mohli myslet. Za zmínku stojí někdy i životachraňující funkce „Emergency Assist“, která umí rozpoznat, kdy řidič doopravdy řídí, nebo také ne. Když systém po nějaké době neaktivity (bez šlapání na pedály nebo pohybu volantem) pojme podezření, nejprve upozorní řidiče akustickým signálem a poté lehkým přibržděním. Pokud i následná akce zůstane bez odpovědi, zapnou se výstražná světla a automobil postupně zahájí přejíždění do pravého jízdného pruhu, kde následně zastaví. O správnou jízdu v pruzích se stará Lane Assist a o zastavení zase Park Assist a kromě obou zmíněných se můžeme těšit také na Active Lighting System (adaptivní světlomety) nebo na systém preventivní ochrany cestujících (týkající se možného ohrožení vozidla zezadu). Takže jak je vidět, podpůrných systémů má vůz opravdu několik. 

Nabídka motorizací zahrnuje jak zážehové, tak vznětové provedení, přičemž při prvně jmenovaném se můžeme těšit na nový motor 1.5 TSI Evo. Základní verze nabídne maximální výkon 150 koní (110 kW), avšak komu by to nestačilo, může sáhnout po vylepšené verzi, kde je 190 koní (140 kW), nebo po úplném vrcholu této řady, čímž je s pohonem na všechna čtyři kola motor 2.0 TSI s výkonem 206 kW (280 koní). Automatické převodovky jsou nabízeny výhradně sedmistupňové. 

Uvnitř nás potěší skvěle pohodlá sedadla s nižším posezením a možností přidání masážní funkce, která je vhodná na dlouhé jízdy. Interiér je jinak více podobný samotnému Passatu, jež byste si normálně mohli vychutnat za výhodnější cenu, kdežto byste naopak přišli u tuto zlatou edici s prozatimní nálepkou nejlepšího komfortního vozu slavné německé značky. 

 
.

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení