Nissan Xmotion ukazuje budoucí design japonských SUV

2. 02 2018 | Nissan dal volný průchod své fantazii a v rámci světových trhů hodlá uplatnit další výrazný krok, který se v příštích letech stane hlavní tváří všech SUV této značky. Xmotion představuje nadčasový vzhled s moderní technikou a skvělými dynamickými vlastnostmi. 

Japonská automobilka se při představení prozatím pouze svého konceptu na detroitském autosalonu zaměřila na futuristický směr, jímž se snaží dát zapomenout na velice podobný vzhled svých současných SUV. Nissan Xmotion disponuje odvážnými, esteticky tvarovanými prvky, kde se sází na poněkud ostřejší linie, než na které jsme u této značky byli zvyklí. Celý exteriér nás nadchne jemným dynamickým dojmem a ladný terenní nádech umocní veliká 21palcová kola, na nichž tento model stojí. 

Ačkoliv se jedná o futuristický směr, automobilka nezapomněla na své typické designové prvky Nissanu. Mezi ty můžeme řadit mřížku chladiče, světlomety a vesměs i prolisy hlavně v přední části vozu. Jisté námi známé doplňky se dočkaly prostorového rozšíření, díky čemuž každý prvek lépe vynikne. Pozoruhodná je také hra kontrastů a odstínů, která se při pohledu z různých úhlů mění. Nejvíce jednoduchá na celém konceptu je záď vozidla, u níž  hrají hlavní roli dva úzké světlomety.

Zdali vám něco na interiéru přijde povědomé, pak je to předobraz japonské krajiny. Místo pro řidiče je velmi jednoduché a přitom stále disponuje tím nejlepším, co nám moderní doba může dát. Pokročilou technologii tu doplňují přírodní materiály a ruční řemeslná práce. Jak nám napoví přiložená fotografie, v rámci propojení řidise s autem a vozovkou se ocitneme v obklopení mnoha multifunkčních displejů, jimž vévodí palubní infotainment, přes nějž se ovládá většina funkcí. 

Rozměry vozidla jsou 4590 mm do délky, 1940 mm do šířky a 1700 mm do výšky. Podstatná je hodnota rozvoru, která činí 2785 mm, díky čemuž máme v interiéru dostatek prostoru jak pro cestující, tak pro své osobní potřeby. Sedadla by se nám tedy měla představit rovnou ve třech řadách (2+2+2), přičemž ani v jedné řadě nemusíme řešit potíže s rozměry pro postavy různé šířky či vzrůstu. Podlaha interiéru má v tomto případě symbolizovat řeku a sedadla mají být loďky, na což navazuje také ladný design, jenž nikoho neurazí a navodí tu správnou klidnou atmosféru. 

Díky pozoruhodnému stylu volantu možná mudete mít někdy pocit, že s autem budete smět vzlétnout, ovšem není tomu tak. Jedná se o lehké ovládání, s nímž se lépe ponoříte do tajů řízení. Veškeré provozní informace budou zobrazeny na pětici displejů, jež je prakticky nemožná přehlédnout. Podobně na tom budou i další zábavné funkce. Každá část má své vyhrazené místečko. 

Absolutní novinkou pro startování vozidla bude použita autentizace pomocí otisku prstu. Po ověření osobnosti se spustí uvítací sekvence a následně se připojí i předem nakonfigurovaný osobní asistent. Tento pomocník bude schopný získávat užitečné informace díky monitoraci okolí a také dokáže auto řídit sám. Samozřejmě bude se stále jednat o autonomní jízdu pouze v jednom jízdním pruhu, ale s vozem se oficiálně nesetkáme dřív než v roce 2020, takže je možné, že do té doby se ještě učiní nějaký pokrok. 

Diskuse

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení