Mercedes-AMG GT Roadster přichází s novým osmiválcem naladěným na 522 koní

1. 10 2018 | Pokud se říká, že by vše mělo být v rovnováze, pak nám totéž platí i u nového miláčka vkusného sportovního modelu od Mercedesu. Německá automobilka nám již kdysi představila klasické provedení, po němž přišlo vrcholné a teď je nám k dispozici už i zlatá střední cesta.

Tu střední cestu nám nesymbolizuje nic jiného než GT S Roadster, u něhož se zaměříme na to, co se skrývá pod kapotou. Jako vždy se jedná o osmiválec, který je nyní naladěný na 384 kW (522 koní) při 6250 otáčkách za minutu a maximální točivý výkon 670 Nm, jež je nám dostupný v rozmezí od 1900 do 5000 otáček.

Abychom si vytvořili nějaký obraz, podíváme se i na čísla základního a vrcholného provedení. U základního se setkáme s výkonem 350 (476 koní) a u nejlepší verze pro změnu s 430 kW (585 koní).

Říká se, že důvodem, proč se Mercedes rozhodl zvolit ještě jednu variantu, byla poptávka zákazníků, co s příchodem nové verze očekávali i nižší cenovku.

Přejdeme-li na údaje o rychlosti, tak víme, že je auto schopné zrychlit z klidu na sto již za 3,8 sekundy, přičemž maximální rychlost nám vyvrcholí při 308 km/h. Jedná se tedy o dvě hodnoty, které se dají lehce zapamatovat.

Co se týče první verze, ta se na stovku dostala za 4 sekundy a dosahovala maximálky při 302 km/h, u vrcholného provedení to pak bylo 3,7 sekund a 316 km/h. Jak vidíme, čísla jsou to téměř nepatrná, avšak rozdíl v ceně je téměř milionový.

Veškerá síla motoru je nám přenášena na zadní kola, a to skrze automatickou sedmistupňovou převodovku Speedshift DCT. Pozoruhodné je i rozložení hmotnosti, které hovoří lehce ve prospěch zadní nápravy (53 % vzadu a 47 %vepředu).

GT S Roadster byl nadále obdařen samosvorným diferenciálem, elektricky řízenými tlumiči a předem nakonfigurovanými jízdními režimy (Comfort, Sport, Sport +, Race a Individual).

Co se samotné ceny týče, ta by se měla pohybovat opět někdy mezi standardním a vrcholným pojetím. Pro to první zmíněné je to 3,6 milionu korun, pro druhé až 4,5 milionu korun.  

Autor: Josef Jarkovský

Diskuse

Čtěte více

Toto je deset nejhodnotnějších značek aut roku 2018! Jak jsou na tom vaši favorité?

Toto je deset nejhodnotnějších značek aut roku 2018! Jak jsou na tom vaši favorité?

Kromě toho, že byl rok 2018 průlomovým v dalším technickém pokroku, který nám říká, že co nevidět se bude po světě prohánět hned několik vozů s pohonem na elektřinu a autonomním ...

Zdali je pro vás Ferrari moc obyčejné, nechte ho předělat! Jeden klient to udělal a toto je výsledek

Zdali je pro vás Ferrari moc obyčejné, nechte ho předělat! Jeden klient to udělal a toto je výsledek

Všeobecně platí, že jsou-li vaše kapsy neomezeně hluboké, pak není na světě nic, co by se dalo prohlásit za nemožné. Stejným heslem se řídila i slavná italská automobilka, která se na přání ...

Citroën C5 Aircross: nová vlajková loď značky klade důraz na prostor a techniku

Citroën C5 Aircross: nová vlajková loď značky klade důraz na prostor a techniku

Pohodové rodinné jízdy, maximální bezpečnost, dobrý výkon a spousta nových zážitků. To jsou základní parametry Citroënu C5 Aircross, který se nám sice představil začátkem léta, ...

BMW i8 Roadster; čím vším se nám může pochlubit tento supersportovní vůz budoucnosti?

BMW i8 Roadster; čím vším se nám může pochlubit tento supersportovní vůz budoucnosti?

Jeden klade důraz na techniku, druhý zase na dravost a třetí pro změnu na pohodlí. Ať už se řadíte na jakýkoliv z těchto tří vychytávek, pak vás BMW i8 Roadster o to víc potěší, neboť ...

Novinka od Volkswagenu nemá ani volant, ani pedály. Jak tedy potom může jezdit?

Novinka od Volkswagenu nemá ani volant, ani pedály. Jak tedy potom může jezdit?

Luxus se dá projevit mnoha způsoby, i když si konkrétně my sami na něj musíme kolikrát chvíli zvykat, neboť je nám prezentován takovou formou, jakou jsme doposud neznali. Totéž platí i v případě ...

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení