Mazzanti Evantra! 700 koní pod kapotou

Je všeobecně známo, že Italové si libují v rychlých vozidlech. Automobilka Mazzanti připravila model Evantra, který vládne výkonem 700 koní. Jedná se o supersportovní stroj, jež se bude vyrábět sériově.

Společnost Mazzanti, dříve známa jako Faralli & Mazzanti, se prezentuje na automobilovém trhu spíše jako firma, která se zabývá opravami. Přesto připravuje zákazníkům radost v podobě menších sériově vyráběných modelů. Nyní přichází s nadupaným Evantra. Ten se začal vyvíjet už v roce 2010. Původní plán byl však jiný. Automobil měl dostat 3,5 litrový šestiválcový motor s výkonem 403 koní, 296 kW (v atmosférické verzi) a 603 koní, 444 kW (přeplňovaná edice).



Mazzanti Evantra je v současnosti vybaven osmiválcovým motorem 7,0 litrů, který dokáže vyprodukovat úctyhodný výkon 701 koní, 516 kW. To musíte uznat, že není vůbec špatné. Vše se děje při 6600 otáčkách za minutu. Pokud se zaměříme na točivý moment, ten vrcholí v hodnotě 848 Nm při 4 500 otáčkách za minutu. Počítejte s šestistupňovou převodovkou (samočinnou) Silatronic a Evantra.



Italský model patří mezi vozidla, co se s rychlostí nepářou. Zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu zvládne za 3,2 sekundy. Ani se při tom nezapotí! Maximální rychlost je pak 320 km/h. Sériová výroba byla plánována již na rok 2012. Zpoždění je tedy zřejmé. Ve vzduchu visí otázka, zdali by se takový vůz hodil na české silnice. Ale proti gustu žádný dišputát. Milovníci rychlosti si zcela určitě mnou ruce.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky