Blíží se nová generace vozů BMW. X3 G01 se představí už letos v září

Všechny automobilové společnosti se snaží jít s dobou a v případě strůjců z Mnichova je potřeba se zaměřit na další podstatou věc, a tou je prostor vozidla. Nové modely třetí generace X3 budou postaveny na zcela novém systému, jenž zahrnuje i změny konstrukce sedadel, aby bylo dosaženo naprostého pohodlí i většího komfortu. 

BMW X3 je nejprodávanější verzí německé automobily nejen u nás v Evropě, ale i v Americe, a v rámci této příležitosti se špičkoví inženýři zaměřili na nedostatky, jimiž předchozí generace disponovala. Kromě většího úložného prostoru, komfortnějších sedaček a samozřejmě i posílení výkonu motoru byl kladen důraz na emoce, které se odrazily v celkovém vzhledu vozidla zvenčí. Napříč všem těmto faktům se můžeme těšit na lepší jízdní vlastnosti, na kterých má z velké části podíl i nižší váha vozidla, jež by mohla být až o sto kilogramů chudší než její předchůdce. 

Jelikož se můžeme těšit na více než tři druhy řady X3, neujde nám jak plug-in hybridní provedení, tak ani elektromobil. Obě novinky by měly být představeny do roku 2020, ačkoliv samotné SUV X3 bude mít premiéru již toto léto. Ta dorazí i čistě ve sportovní verzi M40i, jejíž hlavní předností má být třílitrový řadový šestiválec s turbodmychadlem (265kW/360 koní), zatímco u ostatních modelů se počítá s klasickým dvoulitrovým čtyřválcem. Šestiválec bude nejspíš možné najít u naftového pohonu, ale zatím čekáme na oficiální potvrzení. 

X3 G01 se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná letos v září. Očekává se, že bude stát na nové modulární platformě CLAR, což nám zaručuje už právě tu zmíněnou nižší hmotnost a rovněž přispěje ke snížení spotřeby. Auto nám také o něco naroste, ale to je dobrá zpráva pro všechny rodinné příslušníky a milovníky nákupů. Do sériové výroby se zavede v srpnu, přičemž právě probíhají poslední testy pohodlné jízdy na všech různých druhů povrchů. Při posledním testu zamířilo auto do švédského Arjeplogu, kde se počítá s teplotami i 20 stupňů Celsia pod bodem mrazu. Díky těmto neobvykle silným mrazivým podmínkám a nepřízni počasí se vyzkouší i další bezpečnostní systémy, které jsou ukryty v interiéru vozidla. 

I přes svou charakteristickou masku by nové modely BMW X3 neměly přijít o žádnou z novinek, které se už objevily například u verze 750i. Dočkáme se tak head-up displejů nebo systémů pro noční jízdu. Některé bližší údaje si automobilka nechává na oficiální odhalení vozu. Je tedy možné, že si na nějaké překvapení musíme ještě chvíli počkat. Faktem zůstává, že BMW loni ztratila titul nejprodávanějšího luxusního výrobce aut světa a udělá pro to cokoliv, aby jej získala zpět. 

Foto: BMW

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky