McLaren vzdává hold legendě. Senna se nám oficiálně představí na autosalonu v Ženevě








Zajímalo vás někdy, jak vypadá to nejčistší spojení řidiče s vozidlem? McLaren právě přišel s jasnou odpovědí a rozhodně se nejedná o jen tak ledajaký kousek. Tento pekelný superstroj stojí 750 tisíc liber a bude ho vyrobeno jen 500 kusů. Iluze si však nedělejte, už teď je beznadějně vyprodaný!
McLaren Senna, tedy další z řady supersportů, nese název po trojnásobném šampionovi formule 1, který pod značkou slavné britské stáje dosáhnul na všechny své triumfy. Ačkoliv dnes již mezi námi bohužel není, jeho duch žije dál a ten se pokusí vrátit McLaren zpět na výsluní. „Senna“, máme-li mu tak říkat, je ultrarychlý vůz, jehož specialize se upíná na závodní okruhy a právě tam jej s trochou štěstí již v příštím roce uvítáme i my.
Nahlédneme-li pod kapotu, najdeme tam dvěma turbomychadly přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec M840TR, který nám dává rovných 800 koní a zároveň 800 Nm maximálního točivého momentu. To celé úzce spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem kol zadní nápravy. Ve výsledku se můžeme těšit na velmi slibně rychlý vůz, ovšem o jak moc velká čísla se ve skutečnosti bude jednat, to nám automobilka zatím neprozradila. Co nám však prozradila, tím bylo zaměření svého úsilí na skvělé aerodynamické vlastností, s nimiž jde ruku v ruce naprostá lehkost. K výstavbě vozu tak byly použity zejména lehké kompozitní materiály, jež nám bez veškerých provozních kapalin a posádky v interiéru udávají celkovou hmotnost tvořící úchvatných 1198 kilogramů. I zde je nutné podotknout, že s tak nízkým číslem jsme se nesetkali od dob slavné F1.
Zatímco na málokterém okruhu si auta sáhnou na svou maximální rychlost, o zrychlení to tak zdaleka neplatí. Mezi mnohými příznivci se rozpoutala diskuze, na jak velké zrychlení se tedy můžeme vlastně těšit a stejná odpověď zajímala i nás. I když přesnou hodnotu zatím neznáme, neoficiální zdroje nasvědčují, že by se Senna měla z nuly na sto vyšplhat za necelé tři sekundy, což jenom naplňuje původní předpoklady superrychlého vozu. O hladké zastavení se nám nebude starat nic jiného než karbon-keramické brzdy.
Zatímco zvenčí má Senna typické rysy bratrských vozů McLarenu, uvnitř se dočkáme hned několika změn. Karbon se přenesl také do interiéru, konkrétně na sedadla, která dle slov automobilky budou vždy vyrobena přesně na míru daného zákazníka a za nimiž se setkáme s menším zavazadlovým prostorem. Dále tu najdeme hned několik displajů zobrazujících všechny podstatné údaje včetně individuální volby jízdních režimů (Comfort, Sport, Track a Race), tlačítko pro startování motoru a stahování oken s otevíráním dveří se přesunulo pro změnu na strop. Veškerá další přebytečná technika by jen znamenala nárůst hmotnosti a tomu se chce automobilka vyvarovat. Nicméně dle oficiálního prohlášení,podle něhož dojde o absolutní splynutí řidiče s vozem, se každý nový majitel může těšit na úplně nový rozměr přilnutí auta s vozovkou a tím i úplně nové zážitky z jízdy.