Hennessey Venom F5 - nový nejrychlejší vůz světa
John Hennesey si se svou firmou v roce 2014 chtěl splnit sen, jehož cílem bylo sestrojit ten nejrychlejší vůz světa. Po více než třech letech je čekání u konce. S výkonem přesahujících 1600 koní přichází Venom F5, který v nabídce nahradí model Venom GT, a Bugatti Chiron může být jenom na pozoru.
Poslední týdny si tu povídáme o tom, jak se jedna automobilová společnost v lecčem snaží předčít tu druhou, což nám vyústilo v přehlídku už tak několika slušně našlapaných vozů. Aby toho nebylo málo, do hry vstoupil i texaský výrobce supersportovních automobilů Hennessey a na SEMA Show v Las Vegas nám představil vůz, který má trumfnout všechny ostatní. Hennessey Venom F5 je naprostý originál, jehož maximální rychlost nemá daleko od hranice 500 km/h.
Při tak velké rychlosti nemůže být ani pochyb o tom, že k výstavě byly využity zejména lehké materiály. Základem je karbonový monokok, který doplňuje dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 1193 kW (1622 koní) a maximálním točivým momentem 1762 Nm. Pohon vede na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky s ovládáním pomocí páček u volantu.
Zrychlení z nuly na sto nám odhaleno nebylo, zato tu máme daleko pozoruhodnější detail. Venom F5 nese název podle Fujitovy stupnice, kde právě F5 značí nejvyšší rychlost větru, jež má pro danou stupnici rozsah od 419 až 512 km/h. Převedeme-li to do skutečnosti, tento americký hypersport zvládne zrychlení z 0 na 400 km/h společně i se zastavením za méně než 30 sekund (hranice 400km/h má být pokořena do 20 sekund, do 300 km/h dokonce za 10 sekund) a maximální rychlost vyvrcholí při 482 km/h.
Takových vysokých hodnot bychom jistě nedosáhli bez slibně vypadajícího aerodynamického systému, na němž si technici z texaské stáje dali opravdu záležet. Zatímco u předchozího modelu Venomu GT byl koeficient odporu vzduchu 0,44, u Venonu F5 je uvedena hodnota 0,33 (jen tak pro zajímavost, Bugatti Chiron má 0,38). Pohotovostní hmotnost vozidla činí příjatelných 1338 kilogramů.
Uvnitř nás nečeká nic jiného než sportovní interiér kompletně vyzdoben špičkovým vybavením, jemuž vévodí alcantara a uhlíkové kompozity. I napříč všem těmto údajům má auto stát „pouhých“ 1,6 milionu dolarů (přibližně 35 milionů korun), což je v porovnání s takovým Chironem téměř dvojnásobný rozdíl. Nutno však podotknout, že tato úvodní cena nezahrnuje příplatkovou výbavu, s níž si přijdete až na dalších 13 milionů korun. Kdo by přeci jen teoreticky mohl mít o vůz zájem, tak si musí hezky pospíšit, protože do výroby by mělo zamířit jenom 24 kusů.