Ferrari 488 Pista přichází s nejsilnějším osmiválcem v historii značky

O tom, že Ferrari chystá překvapení, se vědělo už pár týdnů dopředu, ovšem než se nám dostali do rukou technické detaily, mohli jsme o výjimečnosti nového krasavce z italské stáje jenom spekulovat. Ti z vás, co jste při vší nedočkavosti navštívili ženevský autosalon a přečetli si veškeré potřebné informace, již víte, o čem mluvíme. Pro ty ostatní přinášíme stručnou reportáž. 

O něco, co by se dalo přímo nazvat historickou událostí, se postarali technici věhlasné italské automobilky se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Nové Ferrari 488 Pista je nástupcem speciálních modelů, jež mají motor V8 uložený uprostřed. Jedná se hlavně o 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Special. Pista je o to dokonalejší, neboť disponuje tím nejsilnějším osmiválcem, který kdy Ferrari vyvinulo. 

Když jsme zmínili tak hvězdné modely, bylo zřejmé, že i tento nový přírůstek půjde po jejich stopách a pochlubí se zase o něco zářívějšími parametry. Automobilka se zaměřila hlavně na snížení hmotnosti (celková váha nyní činí 1280 kg, což je o 90 kg méně, než mělo Ferrari 488 GTB), lepší aerodynamiku, vyladění motoru a to vše se neobešlo ani bez mírných úprav podvozku. 

Na co se tedy můžeme ve výsledku těšit? Kromě toho, že jde aktuálně o nejvýkonnější V8, tu máme motor o objemu 3,9 litru, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a dodává výkon 530 kW (dostupný při 8000 otáčkách) a 770 Nm točivého momentu. Díky tomu je auto možné zrychlit z nuly na stovku již za 2,85 sekundy, na dvoustovku za 7,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 340 km/h. To vše bude doprovázet odpovídající zvukový projev. 

Dle tiskové zprávy došlo v porovnání s modelem 488 GTB i ke zlepšení přítlaku, a to o nemalých 20 %. Italská automobilka vůbec poprvé u silničního vozu zavedla systém S-Duct, kde u předního nárazníku dochází k lepšímu nasávání vzduchu, který poté vychází ven otvory v kapotě, čímž dochází k lepšímu přítlaku u přední nápravy. Vzadu se pro změnu setkáme s pozměněným spoilerem.

Ferrari 488 Pista se může pochlubit i vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi, jež vyplývají z několikaleté závodní historie. Nově navržené jsou například na podvozku prvky překonávající odpor vzduchu (tzv. turbulátory) či přepracovanými difuzory.

Cenu nového vozu Ferrari ještě nezveřejnilo, ovšem první odhady nám říkají, že by se mohla pohybovat kolem čtvrt milionu eur, což v přepočtu dělá přibližně 6,4 milionu korun. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky