Desátá generace Hondy Accord je tu. Možná zamíří i do Evropy










Vspoustu vzruchu přinesla v pořadí již desátá generace této japonské značky, u které zatím není jasno, zda zamíří i do Evropy. Podstatné je, že jsme se dočkali řady změn, jimž vévodí nižší hmotnost a pod kapotou se nyní objeví pouze čtyři válce.
Komu by se na první pohled mohlo zdát, že se jedná o trochu přerostlý model Hondy Civic nebo dokonce jejího nástupce, tak vás musíme zklamat. Jedná se opravdu o desátou řadu Hondy Accord, která se na území České republiky už nějakou dobu neprodává a stále nevíme, jak tomu bude nadále. Přesto se Civic dokázal po Evropě prosadit a Honda je stále žádanou a vyhledávanou značkou.
Ačkoliv auto působí na prvních obráczích mohutně, o jeho přesné rozměry se s námi autor ještě nepodělil. Co však víme, tak by nový model měl být o něco kratší, nižší a přitom širší. V závislosti na tom by měla narůst nabídka vnitřního úložného prostoru, což by mělo potešit zejména přísedící v zadní části vozidla, kde se většího pohodlí dočkají i naše nohy.
Vzhledem k tomu, že je vůz tvořen převážně z hliníku a poté z vysokopevnostní oceli, je celé auto o několik desítek kilogramů lehčí. Hovoří se o hodnotě mezi 50 až 100 kilogramy, což nám blíže určí až jedna ze tří dostupných verzí.
Novinka tedy zahrnuje dva benzinové motory a jeden hybrid. Základem je přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 143 kW (194 koní) a točivým momentem sahajícím až k 260 Nm. K porovnání s původní verzí jsme zaznamenali nepatrného nárustu, a to o 5 kW a 15 Nm. První benzinový motor lze kombinovat buďto s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou typu CVT, která by podle posledních informací měla tvořit základ. Druhou variantou je opět přeplňovaný motor, tentokrát však dvoulitr, jež vyprodukuje 187 kW (254 koní) s točivým momentem až 369 Nm. I u tohoto motoru bude základem automatická desetistupňová převodovka, která lze na požádání nahradit šestistupňovým manuálem.
Automobilka se nechala slyšet ještě o třetí hybridní verzi, na jejíž podrobnosti si zatím musíme počkat. Prozatím víme, že soustavu tvoří atmosférický dvoulitr běžícím v Atkinsonově cyklu a pár elektromotorů.
Auto by si mohli oblíbit zejména v USA, kde si potrpí na moderně vybavené vozy. Chybět nebude zařízení pro udržování předvolené rychlosti (adaptivní tempomat), ani adaptivní podvozek využívající elektricky regulované tlumiče a aktivní hlídání jizdního pruhu. Samotný interiér se pak může pochlubit kvalitním audiosystémem a aplikaci Android Auto, jež automaticky přináší užitečné informace ohledně navigace, důležitých upozornění a počasí.