Desátá generace Hondy Accord je tu. Možná zamíří i do Evropy

Vspoustu vzruchu přinesla v pořadí již desátá generace této japonské značky, u které zatím není jasno, zda zamíří i do Evropy. Podstatné je, že jsme se dočkali řady změn, jimž vévodí nižší hmotnost a pod kapotou se nyní objeví pouze čtyři válce.  

Komu by se na první pohled mohlo zdát, že se jedná o trochu přerostlý model Hondy Civic nebo dokonce jejího nástupce, tak vás musíme zklamat. Jedná se opravdu o desátou řadu Hondy Accord, která se na území České republiky už nějakou dobu neprodává a stále nevíme, jak tomu bude nadále. Přesto se Civic dokázal po Evropě prosadit a Honda je stále žádanou a vyhledávanou značkou.

Ačkoliv auto působí na prvních obráczích mohutně, o jeho přesné rozměry se s námi autor ještě nepodělil. Co však víme, tak by nový model měl být o něco kratší, nižší a přitom širší. V závislosti na tom by měla narůst nabídka vnitřního úložného prostoru, což by mělo potešit zejména přísedící v zadní části vozidla, kde se většího pohodlí dočkají i naše nohy. 

Vzhledem k tomu, že je vůz tvořen převážně z hliníku a poté z vysokopevnostní oceli, je celé auto o několik desítek kilogramů lehčí. Hovoří se o hodnotě mezi 50 až 100 kilogramy, což nám blíže určí až jedna ze tří dostupných verzí. 

Novinka tedy zahrnuje dva benzinové motory a jeden hybrid. Základem je přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 143 kW (194 koní) a točivým momentem sahajícím až k 260 Nm. K porovnání s původní verzí jsme zaznamenali nepatrného nárustu, a to o 5 kW a 15 Nm. První benzinový motor lze kombinovat buďto s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou typu CVT, která by podle posledních informací měla tvořit základ. Druhou variantou je opět přeplňovaný motor, tentokrát však dvoulitr, jež vyprodukuje 187 kW (254 koní) s točivým momentem  až 369 Nm. I u tohoto motoru bude základem automatická desetistupňová převodovka, která lze na požádání nahradit šestistupňovým manuálem.

Automobilka se nechala slyšet ještě o třetí hybridní verzi, na jejíž podrobnosti si zatím musíme počkat. Prozatím víme, že soustavu tvoří atmosférický dvoulitr běžícím v Atkinsonově cyklu a pár elektromotorů. 

Auto by si mohli oblíbit zejména v USA, kde si potrpí na moderně vybavené vozy. Chybět nebude zařízení pro udržování předvolené rychlosti (adaptivní tempomat), ani adaptivní podvozek využívající elektricky regulované tlumiče a aktivní hlídání jizdního pruhu. Samotný interiér se pak může pochlubit kvalitním audiosystémem a aplikaci Android Auto, jež automaticky přináší užitečné informace ohledně navigace, důležitých upozornění a počasí. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky