Právě se nacházíte:

První dieselové Infiniti

Naftové infiniti je konečně tady. Pod hliníkovou kapotou má nový šestiválec, který se poprvé v historii značky založené Nissanem v roce 1989 živí z černé čerpací pistole. K nejprodávanějšímu modelu FX skvěle pasuje.

Evropan, nemá-li mezi ředkvičkami a petrželí ropný vrt nebo pokud není Rus, vyžaduje do velkého SUV většinou diesel. K dvoutunovým autům se hodí líp svým charakterem, sympatičtější je také spotřeba.

A po dvou letech od uvedení Infiniti na evropských trzích se zákazníci konečně dočkali. Konečně budou spokojení i ti, kteří autosalony míjeli právě z důvodů absence nafťáku v nabídce.

Nový motor z produkce francouzsko-japonského koncernu Renault-Nissan dostalo FX mezi prvními. Dokonce se odhaduje, že většina nových FX se bude objednávat právě s turbodieselem. K objednání je už teď. Základní cena turbodieselového Infiniti FX30d je 1 489 600 korun za verzi GT. Sportovní S je za 1 559 500.

Vybrané chování

Na dokončení vývoje motoru tlačilo hodně právě Infiniti. Samozřejmě se dostane i do ostatních modelů japonské značky. Čeká na něj třeba hodně zájemců o nový velký sedan M.

Infiniti potřebovalo dohnat evropskou konkurenci, zákazníci chtějí do dvoutunových SUV nafťáky. Impozantní osmiválec s výkonem 287 kW je sice v nejprodávanějším modelu mladé značky ohromující, ale ani ten, kdo zaplatí 1,5 milionu za crossover, se nechce tolik kamarádit s pumpaři. Třílitrový turbodiesel je základní minimum, které patří mezi velkými SUV obecně k těm nejžádanějším.

A nový motor pro Infiniti je přesně takový jaký má být. Je úžasně kultivovaný a má příjemné chování. Pokud se nesnažíte vyždímat to nejlepší z jeho 238 koní (175 kW), vlastně o něm ani nevíte. A když potřebujete hbitě předjet nebo akcelerovat, stačí podráždit impozantních 550 newtonmetrů kroutícího momentu.

Je hezky tichý, nečekejte výrazné zatlačení do sedadel, zato táhne ve velkém rozsahu otáček. Aby nedošlo k mýlce, není to žádný louda. Zrychlení z nuly na stovku udává Infiniti 8,3 sekundy. Maximálně umí uhánět 212kilometrovou rychlostí.

Commonrailový motor nenabídne uhrančivý projev točivých atmosferických benziňáků, ten ve verzi FX37 třeba pochází z kultovního Nissanu 370Z. Jenže ten zase nejezdí za deset litrů nafty. Podle tabulek by měl vznětový třílitr jezdit s devítilitrovou spotřebou, takže s devadesátilitrovou nádrží byste tedy měli mít akční rádius tisíc kilometrů.

Motor V9X, který dostal jako úplně první loni Renault Laguna Coupé, dostanou i další renaulty a nissany (pathfinder, navara), konstruktéři Infiniti si ho ale samozřejmě odladili podle svého. Jeho 550 kroutících newtonmetrů je víc než má vrcholová verze FX s benzinovým osmiválcovým pětilitrem. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je umístěno mezi řadami válců rozevřených do 65stupňového V.

FX váží 2015 kilo, poznáte to ale jen ve chvílích, kdy chcete razantně vystřelit nebo předletět loudala. Sedmistupňový automat řadí hezky rychle, ale než ta kila rozhýbe, chvilku to trvá. Když se chystáte na předjíždění, můžete si manuálně podřadit velkými pádly pod volantem. Vybraný smysl pro detail prokázali designéři i u nich, vyrobili je z hořčíku.

Americký luxus po japonsku

Infiniti se dobře zavedlo v Americe. Tahle luxusní odnož Nissanu vznikla před 21 lety, aby konkurovala Lexusu. Od Toyoty Nissan okoukal, že u amerických zákazníků se i mladá značka může etablovat do elitní kategorie. Stačí nabídnout vytříbenou techniku, která převýší domácí konkurenci (což při pohledu na produkci amerických automobilek upřímně řešeno není težké). A okořenit to zajímavým designem a skvělou výbavou.

Evropanům, zvyklejším na určitější linky, se organicky tvarovaná Infiniti teprve líbit začne. Ale zrovna FXo se povedlo a je to asi nejhezčí model. Zajímavé linky obalují odvážnou siluetu vyšperkovanou netradičně pojatými detaily. Vlnkovité prostorové žebrování masky jinde než u Infiniti neseženete.

FX dokonale maskuje velké rozměry, je delší než BMW X5 nebo Porsche Cayenne, a přesto vypadá menší a drobnější. Dělají to hlavně velká kola. Na verzi S dostanete dokonce jedenadvacetipalcová. V tabulce specifikací to vypadá přehnaně, ale ladí to.

Se šmrncovním exteriérem ladí dokonale postavený interiér z kvalitních materiálů. Infocentrum nahoře uprostřed přístrojovky má logické ovládání, grafika možná není posledním výkřikem módy, je ale intuitivní a jasná. Interiér není obří, ale všem na palubě nabídne dost prostoru do všech směrů.

Jediné, co by mohli ergonomové vylepšit, jsou hodně ploché sedačky. I když si připlatíte za sportovněji zaměřenou verzi S, ve které mají polohovatelné bočnice, mají hodně placatý střed a opěradla jsou krátká. Jedním z mála handicapů je na poměry kategorie docela malý kufr. Má 410 litrů.

Šikovnou vychytávkou jsou kamery kolem celého auta. Když parkujete, přepínají se zadní a přední, nejlépe se ale parkuje podle obrazu, který centrální mozek ze všech čtyř (boční se hodí při průjezdech úzkými uličkami) skládá. Na displeji vidíte auto a všechno co je kolem z ptačí perspektivy.

Do terénu silnic

FX je ale hlavně velmi příjemné na ježdění. Na silnici se nehoupe. FX je typickým crossoverem, na označení SUV neslyší. Nechce být autem do terénu, ale mohutnějším osobákem, ve kterém sedíte výš.

Na pohled by nikdo nehádal, že se mu bude líbit v zatáčkách a úzkých serpentinách, kterých je v okolí Barcelony, kde se s novým a velmi důležitým modelem Infiniti pochlubili, dostatek.

Zdobí ho skvělé řízení, asi jedno z nejlepších mezi velkými SUV. Držíte se za hezky sportovní, malý volant, který dává dobrou zpětnou vazbu a navíc odvádí precizní práci.

Podvozek seženete ve dvou konfiguracích. Verze GT je zaměřena na komfort, když pořídíte S, dostanete přitvrzený podvozek s říditelnou zadní nápravou.

Systém řízený elektronikou natáčí kola zadní nápravy v maximálně jednostupňovém úhlu. Auto pak hbitěji zatáčí a při vyšších rychlostech je stabilní při průjezdu obloukem.

Pohon všech kol vyhrává nepsanou soutěž o co nejdelší označení: ATTESA E-TS, tedy Advanced Total Traction Engineering System for All Elctronic Torque Split. Mezinápravová spojka přerozděluje kroutící moment podle potřeby: na přední kola umí poslat až 50 procent kroutícího momentu, na zadní až 100 %. Za normálních podmínek posílá víc síly na zadní nápravu.

Do sportovněji zaměřené verze FX S dostanete jedenadvacetipalcová kola (základní jsou dvacítky) a hlavně tlumiče s měnitelnou tvrdostí, když víte, že vás čeká zatáčkovitá trať, stačí přepnout do polohy Sport.

Třešničkou na dortu je pak systém zabraňující vyjíždění ze svého pruhu. Konstruktéři Infiniti vymysleli unikátní řešení, které vrací auto zpátky do pruhu přibržďováním vnitřních kol. Opravdu to funguje a automobilka tvrdí, že to funguje přirozeněji než zásahy do řízení, které volí ostatní značky.

Dezertem, který dostanete jen u Infiniti, je samozacelovací lak, schopný napravit malé škrábance třeba od větviček jen tím, že ho necháte na slunci.



 

 
.

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení