Ferrari FF - svalnatý supersport

Revoluci symbolizující model představil italský výrobce supersportovních automobilů. Už název FF, jež znamená Ferrari Four, odkazuje na čtyřmístný interiér a poprvé použitý pohon všech kol. Jde o patentovaný systém Ferrari 4RM, který váží údajně o 50 % méně než běžné systémy pohonu 4x4. Díky tomu je zachováno takřka ideální rozložení hmotnosti: 47 % vepředu a 53 % vzadu.

 

 

Design karoserie prošel studiem Pininfarina. Novinka nezapře jistou inspiraci svalnatými tvary modelu 599 GTB Fiorano, příď, především pak tvarové řešení světel, je zase odvozeno od osmiválcového 458 Italia.

 


Karoserie je dlouhá 4907 mm, široká 1953 mm a vysoká 1379 mm. Základní rozměry jsou tedy velmi podobné dosavadnímu zástupci Ferrari mezi 2+2místnými GT, modelu 612 Scaglietti. Zavazadlový prostor má objem 450 litrů, po sklopení sedadel se zvětší na 800 l. Oficiální technické údaje potvrzují předchozí spekulace – objem dvanáctiválce Ferrari se zvětšil na 6,3 litru, konkrétně 6262 cm3, stejnou hodnotu, jako má speciál FXX. Z tohoto objemu dává nejvyšší výkon 485 kW (660 k) při 8000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 683 Nm při 6000 min-1. Standardem jsou adaptivní magneto-rheologické tlumiče SCM3, karbon-keramické brzdy Brembo a dvouspojková převodovka F1. Nejvyšší rychlost je 335 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Ferrari FF za 3,7 sekundy. V kombinovaném cyklu vykazuje spotřebu 15,4 l/100 km, ke snížení spotřeby využívá Ferrari FF systém HELE. Hmotnost vozu činí poměrně vysokých 1790 kg.

 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky