Doposud nejrychlejší Chevrolet jede až 318 km/h

Přesněji řečeno osm válců, deset rychlostí, pohon na zadní kola a fantastický vzhled. Toto všechno teď ještě o něco více okořenila rychlostní jízda, která potvrdila opravdu nejsilnější vůz v historii značky. V případě Camara ZL1 jde opravdu o vrcholné provedení.

Na německém testovacím okruhu Papenburg se podrobil testu rychlosti zatím nejrychlejší vůz značky Chevroletu. Camaro ZL1 ovládlo všechny statistiky a posunulo se na první příčku americké automobilky. Toho všeho modelová řada Camaro dosáhla osmiválcem o zdvihovém objemu 6,2 litru. Agregát LT4 pochází z Corvette Z06 a dokáže vyprodukovat až 648 koní (477kW). V porovnání s předchůdcem se bavíme o nárustu všech výkonnostních kapacit, které jsou dozajista během jízdy cítit. 

Pokud se podíváme na další důležité parametry, díky nimž se Camaro ZL1 stalo doposud nejlepším svého druhu, tak vůz zvládne z nuly na sto za 3,5 sekundy a nejvyšší rychlosti dosáhne při 318 km/h. Tyto údaje byly přeměřeny při desetistupňové automatické převodovce, kterou u Chevroletu můžeme vidět vůbec poprvé. Při koupi vozu máme na výběr ještě manuální šestistupňovou převodovkou, s níž bychom naměřili o něco méně. 

V případě náhlého zastavení nebo prudkého brždění poslouží karbonkeramické brzdy se speciálně vyvinutými pneumatikami přímo pro tento model. Jedná se o typ Goodyear Eagle F1 Supercar, jež jsou součástí základního balíčku, ovšem za další vylepšení si už budeme muset připlatit. 

Největší novinkou, kterou si automobilka nechávala až na závěr samotného odhalení, je počet chladičů. Auto disponuje rovnou jedenácti chladiči, což je v celkovém počtu o jeden více, než má takové Bugatti Veyron. Jak už jinak bylo řečeno, poháněna jsou zadní kola, přičemž točivý moment má na starosti elektronicky řízený samosvorný diferenciál. V zatáčkách vůz dosahoval přetížení 1,02 g. 

Kromě údajů o rychlosti, jež vypovídají opravdu o silném vozu, nás čekají i změny v interiéru. Ten byl přestaven do stylu sportovního vozidla, kde se můžeme těšit na nový široký volant s plochou spodní částí a zcela nová sportovní sedadla Recaro. Aby se auto dalo využívat i během závodění, s čímž se mimo jiné i počítá, byl mu přidělen speciální systém Performance Data Recorder, díky němuž se vytvoří videozáznam, na kterém řidič může kontrolovat, co se s autem v daném okruhu dělo, a neustále se zlepšovat. 

Vzhledem k výkonné věcičce se vůz dá v USA sehnat za 63 tisíc dolarů (v přepočtu 1,6 milionu korun). Případný český zájemce si pro něj bude muset dojet do zahraničí, jelikož do České republiky se tento typ nedováží. 

Foto: Chevrolet

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky