Doposud nejrychlejší Chevrolet jede až 318 km/h

Přesněji řečeno osm válců, deset rychlostí, pohon na zadní kola a fantastický vzhled. Toto všechno teď ještě o něco více okořenila rychlostní jízda, která potvrdila opravdu nejsilnější vůz v historii značky. V případě Camara ZL1 jde opravdu o vrcholné provedení.

Na německém testovacím okruhu Papenburg se podrobil testu rychlosti zatím nejrychlejší vůz značky Chevroletu. Camaro ZL1 ovládlo všechny statistiky a posunulo se na první příčku americké automobilky. Toho všeho modelová řada Camaro dosáhla osmiválcem o zdvihovém objemu 6,2 litru. Agregát LT4 pochází z Corvette Z06 a dokáže vyprodukovat až 648 koní (477kW). V porovnání s předchůdcem se bavíme o nárustu všech výkonnostních kapacit, které jsou dozajista během jízdy cítit. 

Pokud se podíváme na další důležité parametry, díky nimž se Camaro ZL1 stalo doposud nejlepším svého druhu, tak vůz zvládne z nuly na sto za 3,5 sekundy a nejvyšší rychlosti dosáhne při 318 km/h. Tyto údaje byly přeměřeny při desetistupňové automatické převodovce, kterou u Chevroletu můžeme vidět vůbec poprvé. Při koupi vozu máme na výběr ještě manuální šestistupňovou převodovkou, s níž bychom naměřili o něco méně. 

V případě náhlého zastavení nebo prudkého brždění poslouží karbonkeramické brzdy se speciálně vyvinutými pneumatikami přímo pro tento model. Jedná se o typ Goodyear Eagle F1 Supercar, jež jsou součástí základního balíčku, ovšem za další vylepšení si už budeme muset připlatit. 

Největší novinkou, kterou si automobilka nechávala až na závěr samotného odhalení, je počet chladičů. Auto disponuje rovnou jedenácti chladiči, což je v celkovém počtu o jeden více, než má takové Bugatti Veyron. Jak už jinak bylo řečeno, poháněna jsou zadní kola, přičemž točivý moment má na starosti elektronicky řízený samosvorný diferenciál. V zatáčkách vůz dosahoval přetížení 1,02 g. 

Kromě údajů o rychlosti, jež vypovídají opravdu o silném vozu, nás čekají i změny v interiéru. Ten byl přestaven do stylu sportovního vozidla, kde se můžeme těšit na nový široký volant s plochou spodní částí a zcela nová sportovní sedadla Recaro. Aby se auto dalo využívat i během závodění, s čímž se mimo jiné i počítá, byl mu přidělen speciální systém Performance Data Recorder, díky němuž se vytvoří videozáznam, na kterém řidič může kontrolovat, co se s autem v daném okruhu dělo, a neustále se zlepšovat. 

Vzhledem k výkonné věcičce se vůz dá v USA sehnat za 63 tisíc dolarů (v přepočtu 1,6 milionu korun). Případný český zájemce si pro něj bude muset dojet do zahraničí, jelikož do České republiky se tento typ nedováží. 

Foto: Chevrolet

 
.

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení