1957 ASTON MARTIN DB2/4 TICKFORD SALOON

The DB2/4 car introduced from late 1952 and included a number of significant changes from its predecessor model, the DB2. This included raising the roof line to accommodate 2 vestigial rear seats, the introduction of a rear hatch, (the first true “hatchback”), and to accommodate this extra weight, the engine size and power was increased. In short the car was transformed into one that the family man could use too.

It remains to this day an amazingly practical, beautifully constructed package, whether for club racing at one extreme or in which one can just go down to the shops at the other. It remains a brilliant long distance touring car for the age of the car.


The Tickford bodied DB2/4 Mk2 was manufactured from late 1955. It came with additional bright-work, minor changes to the bonnet construction, better front seats and lighter than it's predecessor. The chassis and 3 litre engine specifications were carried over unchanged. Extremely rare with only 145 saloons produced before the introduction of the MK3 in 1958.


The DB2/4 MkII on offer here has until recently been in a single family ownership since 1973. An older restoration which still shows and drives extremely well having covered very few miles since. A matching number car with no deviations from original specification making it eligible for a multitude of events - in particular the Mille Miglia. With entries closing for the Mille Miglia on the 20th December, if you are quick you could potentially be running in next year’s race.

 

 



To arrange a viewing call 07702 449904

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky