BMW i8 Roadster; čím vším se nám může pochlubit tento supersportovní vůz budoucnosti?

7. 10 2018 | Jeden klade důraz na techniku, druhý zase na dravost a třetí pro změnu na pohodlí. Ať už se řadíte na jakýkoliv z těchto tří vychytávek, pak vás BMW i8 Roadster o to víc potěší, neboť disponuje každou z nich a nás překvapí třeba i něčím více.

Zaměříme-li se nejprve na design, musíme ihned z úvodu poznamenat, že německá automobilka dbá na ladný futuristický nádech, jenž si dal záležet na každičkém detailu. Celé vozidlo disponuje progresivními tvary, přičemž odhadnout, jaký z nich je nejimpozantnější, by nám dalo chvíli zabrat. Vše je totiž dokonale sladěné.

Bujná příď nás odkazuje na individuální styl vozu, jemuž dominuje maska chladiče ve tvaru tzv. ledvinek, výklopné dveře zase dbají na sportovním charakteru a záď nakonec doplňuje vhodné dynamické sladění, které optimalizuje směr proudění vzduchu.

Porovnáme-li si otevřenou verzi s kupé, je náš vůz o 60 kg lehčí (celková hmotnost = 1670 kg). Co se výkonu týče, ten nám narostl na rovných 275 kW (tříválcový přeplňovaný motor nám dodává 170 kW a 319 Nm točivého momentu, elektromotor napájený 11,6 kWh baterií zase 105 kW s 249 Nm točivého momentu).

Podobně jako vnějšek, tak i vnitřek je svým způsobem nadčasový a po usednutí také velice pohodlný. Řidič i spolucestující by měli během jízdy dobře přilnout do sedačky, v níž se stanou součástí nového světa. Během testovacích jízd lidé, kteří normálně jezdí s roadstery, popsali, že se jedná o zcela nový zážitek. Sice poněkud nevšední, zato dostatečně lahodný a velice působivý.

Ať už se vydáte kamkoliv, můžete si být jisti, že vždy bude o vaše bezpečí postaráno tak moc, jak jen to bude možné. S pokrokem doby ušly velkou cestu i bezpečností systémy, které nám nechybí ani zde. Spolehnout se můžeme například na pohon všech čtyř kol, funkci vysoušení brzd (vhodné při jízdě v dešti), protiskluzový systém Dynamic Traction Control a mnohé další.

Autor: Josef Jarkovský

Diskuse

Speciály

Aktuality

Novinky

Představení