BMW odhalilo novou generaci modelu X4






Druhá generace BMW X4 2018 se dočkala oficiálního odhalení. Nový model se může pochlubit nižší hmotností, lepší aerodynamikou a také lepším výkonem. Do prodeje by měl zamířit koncem jara.
Ačkoliv by se design u druhé generace X4 mohl zdát někomu povědomý, můžeme vás ujistit, že se jedná o zcela nový model, který byl postavený na úplně nové platformě. Auto nám narostlo o 81 mm do délky, 37 mm do šířky a i rozvor se nepatrně protáhl o 54 mm. Jediné, u čeho došlo ke snížení, je výška, jež se změnila o zanedbatelné 3 milimetry. Mnichovská automobilka se tak rozhodla začít úplně znovu a postavit svůj vůz na lepším aerodynamickém základu.
Zákazníci se budou moct těšit na několik variant, přičemž každá jednotlivá verze disponuje v porovnání se základním provedením lehkými změnami křivek (při pohledu zvnějšku) a také mírně upraveným interiérem. Dostupné budou tedy možnosti xLine, M Sport X a M Sport. V závislosti na výběru se pak můžeme těšit například na patřičná sportovní sedadla, větší brzdy, zvučnější chod motoru nebo lehce nadstandardní asistenční funkce. Přesné přiblížení nám automobilka dodá při své premiéře na autosalonu v Ženevě.
Přesuneme-li se pod kapotu, zde můžeme postupem času očekávat až sedm různých provedení, které budou tvořit tři dieselové a čtyři benzinové motory. Dieselové verze budou zastupovat varianty xDrive20d (190 koní a 400 Nm točivého momentu), xDrive25d (231 koní, 500 Nm) a na konci léta do nabídky dorazí ještě xDrive30d (265 koní, 620 Nm) a vrcholná M40d (326 koní, 680 Nm). Základ benzinové verze tvoří xDrive20i (184 koní, 290 Nm), pak silnější xDrive30i (252 koní, 350 Nm) a vrcholná M40i (360 koní, 500 Nm), avšak té se podobně jako dieselu dočkáme až koncem léta.
Auto by mělo být standardně dodáváno s pohonem všech čtyř kol, přičemž při rozdělení točivého momentu by měla mírně profitovat zadní náprava. O jak moc se jedná, to si automobilka zatím nechala pro sebe. Nicméně právě onen zvláštní profit kol zadní nápravy by měl řidiči navodit lepší zážitky z jízdy, které se v duchu značky BMW odebírají více sportovním směrem. To by mělo být doplněno o sportovní podvozek s lepším ovládáním vozu hlavně při vysokých rychlostech.
Opomenout bychom neměli ani veškeré bezpečnostní funkce, které už jen v základním provedení disponují bohatou nadílkou. K dispozici je systém detekce chodců, přednárazový systém, adaptivní tempomat, systém monitorující jízdu v jízdních pruzích či pokročilý kamerový systém, který monitoruje prostor kolem vozu. Součástí příplatkového balení jsou potom funkce podporující autonomní řízení nebo jízdu v „rušném“ městě, jako je například Traffic Jam Assist, jenž zvyšuje bezpečnost v dopravních zácpách a při jízdě v koloně.