Právě se nacházíte:

BMW M3 a BMW M4 je tady!

Německá automobilka konečně oficiálně představila zbrusu nové modely M3 a M4. Nedávno jsme psali o úniku fotografií dlouho očekávaných vozidel. Dnes se na ně můžeme podívat zblízka.

Sportovní verze řady 3 je k dispozici ve dvou provedení. Můžete obdivovat elegantní sedan a dravé kupé. Dvoudvéřová verze však dostala přízvisko M4. Němci poprvé pro model M3 připravili přeplňovaný motor. Místo osmiválce naleznete třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním. Tady stačí jen zatleskat. Výkonnější motor byste u M3 nikdy nenašli.



Šestiválcový motor ze sebe dostane 431 koňských sil při 7 300 otáčkách. Točivý moment pak vrcholí při 550 Nm, který je dostupný v pásmu 1850 až 5500 otáček. Zrychlení z 0 na 100 vytáhne BMW za 4,1sekundy. Uznejte sami, to je úctyhodný výkon. Maximální rychlost se pohybuje okolo 250 km/h. Ta je omezená, ale na požádání si můžete nechat elektrický omezovač posunout až o 30 km/h.



V nabídce nechybí šestistupňová manuální převodovka. Spotřeba kleskla na příjemných 8,8 l v případě řazené převodovky. Automat Vám bude žrát 8,2 l. Hmotnost se pohybuje okolo 1500 kg. Přesněji řečeno, M4 s převodovkou váží 1497 kg a sedan 1520 kg. Normou jsou osmipalcová kola s pneumatikami o rozměru 255/40 (vpředu) a 275/40 (vzadu). Pokud se plácnete přes kapsu, dostanete pneumatiky větší a k tomu karbon-keramické brzdy.

 

Cenově se dostaneme na částku 2 miliónů korun (u obou modelů). Detroitský autosalon bude mít v lednu tu čest a představí naživo oba zmiňované modely.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky