Audi S1! Malý, ale výkonný!

Automobilka představila světu malý model S1 a hatchback. Ten je o něco větší. Pod kapotou řve čtyřválcový motor s výkonem 231 koní. Na svou premiéru si novinky počkají na letošní autosalon v Ženevě. 

Označení S1 povstalo z říše mrtvých. Německá automobilka využívala v dřívějších dobách písmeno S pro závodní rallye vozy. Představované modely vycházejí z řady A1. Přesněji řečeno z A1 Sportback. Změny se týkají vzhledu, ten je sportovnější, dravější a dodává automobilu agresivnější zjev. K obměně došlo u předního a zadního nárazníku, výfuku a bočních prahů. Interiér například nově poskytuje pedály z kartáčové oceli, ale i dva modely sportovních sedaček.



V nabídce jsou sedmnáctipalcová kola. Pokud Vám to nebude stačit, je možnost si pořídit kola osmnáctipalcová. Samozřejmě za příplatek. Kotouče brzd dosahují hodnoty 310 mm, na žádost automobilka poskytne smyslné červené třmeny. Jako bonus bude i přidání loga vozidla. Srdcem automobilu je čtyřválcový (turbodmychadlem přeplňovaný) motor 2.0 TFSI. Nejvyšší výkon je 170 kW, maximální točivý moment pak 370 Nm.



S1 a S1 Sportback dokážou zrychlit z 0 na 100 za necelých šest vteřin. Nejvyšší možná dosažená rychlost je pak 250 kilometrů za hodinu (platí pro oba modely). Výkon je díky mezinápravové spojce Haldex (patá generace) rozložen mezi všechna kola. První ceny byly ohlášeny v Německu, pohybují se okolo 30 000 tisíc eur za vozidlo. U nás by vozidla přišla na 840 000 Kč. Prodávat se budou již letos.



 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky