Test Lexusu LC 500, dokonalá jízda se smyslem pro detaily

Vydal Josef Jarkovský  |   Publikováno 6. 01. 2018

  • 1 / 7
  • 2 / 7
  • 3 / 7
  • 4 / 7
  • 5 / 7
  • 6 / 7
  • 7 / 7

Lexus LC 500, jenž byl postaven na nové platformě Lexus GA-L, s níž jsou spojena veliká očekávání, byl mnohými označen za auto roku. Se smyslem pro veškeré detaily hlavně v interiéru vozidla nejsme zase až tak daleko od pravdy. 

Nenadarmo je nový Lexus synonymem slova luxus. Model LC 500 není nic jiného než vysněné, luxusní kupé, které dbá na komfort a kvalitu z jízdy. Japonská automobilka se zaměřila hlavně na obvyklé snížení hmotnosti, které je trendem poslední doby, s čímž jde ruku v ruce i využití lehkých a přitom naprosto pevných materiálů. Konstruktérům se po několikaměsíčním snažení podařilo vyvinout hliníkový podvozek s dvojitým víceprvkovým zavěšením vpředu a dynamickým řízení kol zadní nápravy. To je doprovázeno vysokopevnostní ocelí, jež zdobí konstrukci celého vozidla, a na přání dodávanou karbonovou střechou. Testovaná platforma Lexus GA-L se v budoucnu stane první volbou u všech modelů vozidel, které budou využívat pohonu kol zadní nápravy a motor mít přitom uložený vpředu. 

Celkový vzhled Lexusu LC 500 je ověnčen několika nadčasovými doplňky s dokonalou tvarovou vyvážeností. Od roku 2012 automobilka u všech svých nových vozů používá trochu ostřejší tvary, jejichž změny se v blízké době pravděpodobně nedočkáme, avšak pokud se bude stále jednat o takto dobré sladění, moc lidí si patrně stěžovat nebude. Zvláštní pozornost je třeba věnovat čočkám čelních světlometů, které jsou jedny z nejtenčích, s jakými se můžeme na současném trhu setkat. Zadní světlomety oproti tomu za sebou zanechávají skvostnou světelnou stopu, díky čemuž auto hlavně v noci při svižné rychlosti vypadá naprosto skvěle. 

Při přesunu do interiéru vás obklopí řada luxusních prvků, jež berou veškerý ohled na potřeby řidiče. V popředí nás zaujme moderní palubní deska s panelem pro ovládání klimatizace a také adaptivní přístrojový štítí, na němž si můžeme zobrazit veškeré důležité informace. Celkový rozvor kupé mezi nápravami činí 2870 mm, což znamená, že si dostatek prostoru s ohledem na všechny typy postav užijí i spolucestující. Ovládání jízdních režimů se zaměřuje na individuální potřeby zákazníka, které si každý z nás může předem přednastavit. Ty se dají měnit z tzv. výčnělků vedle přístrojové desky, kde levým volíme mezi režimy a pravým vypínáme stabilizaci. 

Pod kapotou se nachází oblíbený atmosferický osmiválec o objemu pěti litrů s výkonem 351 kW/477 koní (od 7100 otáček) a maximálním točivým momentem 540 Nm (dostupným již od 4800 otáček). Jak už je známo, veškerá hnací síla putuje na zadní kola, a to nově přes desetistupňovou automatickou převodovku, která je podle posledních ohlasů minimálně stejně rychlá jako klasické dvouspojky, ne-li rychlejší. Zrychlení z nuly na sto je možné za 4,7 sekundy a maximální rychlost nám vyvrcholí při 270 km/h. 

Čtěte více
Novinky
Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Rozšiřujeme tým o programátory, kodéry, obchodníky, copywritery

Nabízíme práci na HPP, VPP, smlouvy i studentům nebo čerstvým absolventům po škole. Získáte náskok před ostatními a zkušenosti, ze kterých můžete těžit po celý život. Naše ... čtěte hned

Speciály
Lamborghini Aventador S se dočkal omlazení. Kupé i roadster vítají nový design

Lamborghini Aventador S se dočkal omlazení. Kupé i roadster vítají nový design

Italská produkce slavných závodních a superrychlých vozů navazuje na moderní postup této doby a představila dva své nejlepší kousky v nové podobě. Na přelomu minulého roku ... čtěte hned

Elektrický hypersport Aspark Owl prokázal své schopnosti. Stovku udělá pod dvě sekundy

Elektrický hypersport Aspark Owl prokázal své schopnosti. Stovku udělá pod dvě sekundy

Rychlý a zběsilý. Dostat se z klidu na 100 km/h pod neskutečně nízkou hranici, jež představují dvě sekundy, by se komukoliv mohlo zdát nemožné, ovšem tento ... čtěte hned

Porsche Mission E Cross Turismo představuje budoucnost elektromobilů

Porsche Mission E Cross Turismo představuje budoucnost elektromobilů

Porsche představilo další vizi plně elektronického vozu, který se díky svým pokročilým technologiím stane zářivou budoucností německé značky. Mission E Cross Turismo byl ... čtěte hned

Nový Ford Mustang Bullitt k nám dorazí v limitované edici

Nový Ford Mustang Bullitt k nám dorazí v limitované edici

Na speciální edici, jejíž jméno vychází z legendárního filmu „Bullittův případ“, se mohou těšit i zákazníci v Evropě. Pod kapotou ukrývá 475 koní, k dispozici bude ... čtěte hned

Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti a stal se nejrychlejším silničním vozidlem

Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti a stal se nejrychlejším silničním vozidlem

Jak daleko lze natahovat laťku rychlostních možností? Koenigsegg Agera RS má šanci jít ještě dál, ovšem se současným rekordem si postačí. Při testu v Nevadě s ... čtěte hned

 Seznamte se s Italdesign Zerouno Targa: Luxusní roadster, který poputuje pouze k pěti zákazníkům

Seznamte se s Italdesign Zerouno Targa: Luxusní roadster, který poputuje pouze k pěti zákazníkům

Ještě než byl světově známý autosalon v Ženevě otevřen, dostávali jsme zprávy o vozech, které by tam měly zažít svou premiéru. Ačkoliv jsme ... čtěte hned

Švédský krasavec šokoval celý svět, 1500 koní se topí v oceánu modré barvy

Švédský krasavec šokoval celý svět, 1500 koní se topí v oceánu modré barvy

Švédska automobilka Koenigsegg představila na 88. ročníku autosalonu v Ženevě dva kusy ze své osmdesátičlenné edice reger. Případní zákazníci se mohou těšit na ... čtěte hned

Ještě ostřejší Bugatti Chiron ve verzi Sport přijelo do Ženevy

Ještě ostřejší Bugatti Chiron ve verzi Sport přijelo do Ženevy

Nový design, sportovnější podvozek, nižší váha a celkově ostřejší vzhled. To je zbrusu nová verze Bugatti Chiron, která se snaží překonat sama sebe a svým příznivcům opět ... čtěte hned