Osmá generace Audi A6 míří do Ženevy

Německé automobilové společnosti se nechtělo čekat a těsně před zahájením světově známého autosalonu v Ženevě odhalila svůj poslední kousek. Po nové A8 se představuje i osmá generace Audi A6, která zákazníkům nabídne hromadu moderních doplňků, pohon všech čtyř kol či možnost natáčení zadní nápravy.

Audi A6 jde společně s dobou a jako taková nabídne spoustu doplňků pro komfortní využití. Auto v jistých případech dokáže jezdit zcela samo (autonomní jízda třetího stupně), k čemuž slouží pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a a jedním laser. Řidič se pak v rámci možností může oddávat své vlastní činnosti a například jízdu v koloně přenechat počítači. 

Pro porovnání s předchozí verzí se řidič nemusí obávat dalších přebytečných tlačítek v interiéru, aniž by tím přišel o veškeré potřebné funkce. Náš zrak zaujme 12,3palcový digitální přístrojový štít či 10,1palcový displej infotainmentu, pod nímž se nachází 8,6palcový displej. Neméně pozoruhodná pak bude panoramatická střecha a částečné ambientní podsvícení.

Audi mimo jiné slibuje více místa v interiéru, což ocení zejména rodiny s dětmi, a komfortní jízdu doplní velice pohodlné sedačky. Kdybychom se měli podívat na nové rozměry vozu, vycházíme z těchto zveřejněných údajů; na délku máme 4939 mm, na šířku 1886 mm a do výšky 1457 mm. Interiér poté nabídne celkem pět výbavových linií, z nichž většina čerpala inspiraci ze svých sesterských modelů. 

Pro začátek nám nabídka motorizací přináší čtyři položky. Sluší se ihned zmínit, že všechny budou spjaty výhradně s automatickými převodovkami a pohonem rozděleným mezi přední i zadní nápravu. Zatímco pro příznivce benzinových verzí tu čeká pouze přeplňovaný šestiválec 3,0 TSFI o výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm točivého momentu, nadšenci dieselových motorů si budou moct vybírat. Základem naftových verzí bude čtyřválec 40 TDI, který je naladěn na 150 kW (204 koní) a 400 Nm točivého momentu. Za ním se objeví o něco silnější šestiválec 45 TDI, k němuž je přirazen výkon 170 kW (231 koní) s 500 Nm, a šestiválec 3.0 TDI, jenž je naladěn na 210 kW (286 koní) a 620 Nm.

O hlavní novinku se postaral systém natáčení kol zadní nápravy, které se natáčí až o 5 stupňů proti směru pohybu kol u přední nápravy. Zákazník si tak bude moct vychutnat lepší stabilitu vozidla ve vysokých rychlostech a zároveň skvělou obratnost při klidné jízdě. 

A jak už tomu bývá zvykem, s moderním vozem přichází i celá řada těch nejmodernějších asistentů a bezpečnostních systémů. Z toho, co víme, můžeme uvést parkovacího asistenta, adaptivní tempomat, hlídače jízdy v jednom jízdním pruhu, systém detekce chodců, asistent pro úspornou jízdu a mnohé další. 

Prodej osmé generace Audi A6 odstartuje již letos v červnu, a to konkrétně v Německu. Cena vozu se odhaduje na 58 tisíc eur (necelých 1,5 milionu korun), ovšem jedná se pouze o orientační hodnotu, která by se mohla v blízkých dnech ještě změnit. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky