BMW M3 shodilo pár kilo a získalo silnější motor

Možná nejostřejší řada s názvem BMW M3 CS šla s trendy současné doby a nechala odlehčit své celkové hmotnosti, zatímco s výkonem šla pěkně nahoru. Po testovací jízdě na slavné trati Nürburgring byly doladěny poslední změny a německá automobilka se tak s námi mohla podělit o svůj výtvor.  

O tom, že BMW neustále rozšiřuje své řady, se vědělo po celou dobu. Čtyřdveřový sedan M3 CS je vlastně blízkým sourozencem kupé M4 CS, od něhož kopíruje většinu stěžejních prvků. Pokud jej ovšem porovnáme s klasickým modelem M3, je tato novinka o 49 kilogramů lehčí, výkonnější a při jízdě na silnici také trochu sportovnější. Alespoň takto to zní z prohlášení německé sportovní divize, která ve svůj model pevně věří. 

Pod kapotou tedy nenajdeme nic jiného než přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 338 kW (460 koní) při 6250 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 600 Nm, jenž je dostupný už v rozmezí od 4000 do 5350 otáček za minutu. Motor nám úzce spolupracuje se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku, díky níž dokáže vůz zrychlit z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Takto lze pokračovat až do elektrickým omezovačem dovolené rychlosti, která byla stanovena na 280 km/h. 

V základu nás kromě zcela nového výfukového systému čeká také paket M Competition, což značí aktivní vícelamelový diferenciál, jež najdete mezi koly zadní nápravy. Součástí standardní výbavy jsou i pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, na nichž vůz stojí, s rozměry 65/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. K dispozici mohou také být karbon-keramické brzdy, s nimiž tedy už do základu počítat nemůžeme, zato nám je automobilka za menší příplatek může přidělit. 

Na co se však dále můžeme těšit, tím je adaptivní podvozek, který nám otevírá brány k několika jízdním režimům. Ty jsou hned tři a mezi ně řadíme režim Sport, Sport + a Comfort, přičemž každý z nich nám ještě dovoluje individuální nastavení tlumičů. Další působivé prvky na nás čekají v interiéru, kde se kromě alcantary potkáme také se sportovními sedačky doplněnými jak jinak než sportovním volantem. 

Kdo by měl zájem si vůz pořídit, bude lepší, když začne jednat dříve než později, jelikož do výroby dorazí přibližně 1200 kusů. První objednávky budou přijímány začátkem nového roku, zatímco samotná výroba je posunuta až na březen. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky