Nový Volkswagen Passat bude stát přibližně 650.000 Kč

Osmá generace Passatu je na německém trhu ve třech stupních výbavy. Nabídka motorů je zatím omezena.

 

Volkswagen spustil německý konfigurátor nové generace Passatu. Díky tomu víme, že ceny automobilu u našich sousedů aktuálně začínají na 30.250 eur za turbodiesel 2.0 TDI(110 kW). České ceny zatím zvěřejněny nebyly. Nicméně dlouho už tajné nebudou, předprodej vozu totiž za několik málo dní. První exempláře se k zákazníkům dostanou před koncem roku.

Přestože oficiální české ceny zatím neznáme, z různých zdrojů vyplívá, že automobil nebude stát více než aktuální generace. Zlevnění umožní použití nové modulární platformy MQB, díky které je výroba auta méně nákladá.

 

 

Na německém trhu bude nový základní Volkswagen Passat s 2.0 TDI (110 kW) stát v přepočtu 829.000 korun. Německé ceny kombi aktuálně začínají na 31.325 eurech (asi 858.000 Kč). Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, dvouspojková převodovka se stejným počtem převodů se dodává za příplatek 2.200 eur (cca 60.300 Kč).V nabídce na německém trhu jsou tři stupně výbavy. Základní Trendline disponuje plechovými 16" koly, multifunkčním volantem, elektrickým ovládáním bočních oken či klimatizací. Comfortline přidává pohodlnější sedadla, mlhovky, bezpečnostní systém Front Assist nebo parkovací čidla. Highline se chlubí také třízónovou klimatizací nebo multifunkčním displejem Premium.

 
Později německá cena ještě klesne. V současnosti naši západní sousedé ještě nemohou objednávat základní 1.4 TSI (92 kW). Ta bude stát 25.875 eur (709.000 Kč), respektive 26.950 eur (cca 738.000 korun) v případě kombi.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky