Nový Peugeot 508 byl kompletně odhalen

Jednou z hlavních novinek letošního dlouho očekávaného autosalonu v Ženevě se stane také nová generace Peugeotu 508. Ta je v porovnání s předchozí verzí o něco kratší, lehčí a především dynamičtější. 

Francouzská automobilka svůj vůz postavila na nové modulární platformě EMP2, díky níž bylo možné tyto změny v rozměrech provést. Auto získalo atraktivní vzhled s poněkud agresivnější přídí a s citem pro jednotlivé detaily. Velice zajímavé jsou boční prolisy a neméně líbivá jsou nová bezrámová okna, Full LED světlomety, půvabná maska chladiče či výklopné zadní víko. Oproti předchůdci jsme se naopak rozloučili se střešní anténou. 

Kdybychom si měli nové rozměry více přiblížit, máme tu 4750 mm do délky, 1859 mm a 1403 do výšky. Z těchto údajů můžeme usoudit, že zatímco celková výška padla o 60 mm a délka o 80 mm, tak šířka nám o  20 mm narostla. Vzhledem k typu karoserie jsou lépe vidět dynamické tvary auta, které se již teď těší velké chvále.

V nabídce se můžeme těšit na dva benzinové motory (1,6 PureTech o výkonu 177 nebo 217 koní) a tři naftové motory (1.5 BlueHDI o výkonu 130 koní a 2.0 BlueHDI o výkonu 160 nebo 180 koní). Zákazník si pak bude moct vybrat, zdali dá přednost šestistupňovému manuálu, nebo osmistupňovému automatu, ovšem ještě není zdaleka jisté, jestli tato volba bude zahrnovat všechny dostupné verze, které se postupně během léta až podzimu dostanou na trh. V roce 2019 se pak dočkáme také hybridního provedení.

Příjemný interiér v moderním provedení nabídne po vzoru SUV systém i-Cockpit, za nímž je umístěný digitální přístrojový štít. Naší pozornosti neunikne ani působivý desetipalcový displej dotykové obrazovky, jež je umístěn přímo uprostřed. Ten bude klasicky zahrnovat všechny důležité funkce. Řidiči bude nadále dělat společnost půvabné ambientní osvětlení a kožené čalounění. Sedačky pak lze zvlášť vybavit systémem elektrického nastavení. 

Celková hmotnost vozu klesla o 70 kg, ale zavazadlový prostor se zvětšil o 14 litrů (tedy na 487 litrů). Pokud sklopíme zadní sedačky, lze tuto hodnotu navýšit až na 1537 litrů. 

Automobilka rovněž sází na bohatou výbavu, jíž doplňují nejnovější bezpečnostní systémy. Setkáme se například s novým systémem nočního vidění, systémem rozponávajícím dopravní značky, automatickým přepínáním dálkových světel, samočinným bržděním, adaptivní tempomatem, částečným autonomním řízením či systémem sledování mrtvého úhlu. 

Peugeot 508 se začne vyrábět ve francouzském Mulhouse, veřejnosti se poprvé představí již nyní v březnu na proslulém autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane koncem léta až začátkem podzimu. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky