Novinka, která nevydržela až do své premiéry. Toto je Škodovka z budoucnosti!

Ostřejší barvy, moderní design a řada vylepšení, s nimiž jsme se zatím u vozů této značky nemohli setkat. Na světové premiéře v autosalonu v Šanghaji Škoda představila první elektromobil z Mladé Boleslavi, který svým vzhledem a stylem připomíná auto z budoucnosti.

Už od ženevské autovýstavy Škoda vábila své příznivce na řadu novinek, které chystala do nadcházejících let. To největší tajemství se snažila udržet pro sebe, ale jak už bývá zvykem, několik údajů uniklo mnohem dříve a nyní po oficiálním představení už víme i veškeré důležité informace.

Ačkoliv je vize výrobců krásná, auto se v této podobě ještě nějaký čas nabízet nebude. Jedná se o pouhý koncept, jehož výstavba by měla trvat řadu let. Škoda Vision E tak bude vůbec prvním vozem na elektrický pohon ve 120leté historii společnosti. Do oběhu se uvede i nové logo, které představuje další vývoj značky směrem kupředu. 

Škoda se už teď může pochlubit tím, že do výroby vozu použije komponenty z broušeného křišťálu, což je celosvětovou novinkou v automobilovém průmyslu. Samotný křišťál jí budou dovážet dlouhodobý partneři společnosti Lasvit z Nového Boru, se kterými spolupracuje už od roku 2011. V té době ještě pro koncept Škoda Vision D. 

Novému vozu, který představuje budoucnost nejen této značky, nebude chybět ani nejmodernější technologie včetně asistenčních systémů a služby Connect. Součástí bude i velkorysá nabídka prostoru, a to při celkové váze vozidla do dvou tun. První sériové auto by mohlo vyjít na slunce světa již v roce 2020, ale sama společnost neví, jestli v té době začne vyrábět elektrické vozy na našem území. České kapacity jsou značně vyčerpané a výroba elektromobilů je oproti klasickým automobilům zcela odlišná.

Jelikož tato vize zahrnuje řadu úprav a její části se budou rok od roku zdokonalovat, do sedmi až osmi let by se nám mohl představit zcela kompletní vůz buďto na elektrický, nebo hybridní pohon. Vision E bude také zahrnovat pohon na všechna čtyři kola, kde ke každé nápravě bude přidělen jeden elektromotor. Součtem náprav dostaneme výkon 225 kW, tedy 306 koní. Maximální rychlost se odhaduje na 180 kilometrů v hodině, což je při dnešní jízdě po silnicích dostatečná rychlost, zejména jedná-li se o osobní automobil, jemuž je předurčeno nahradit klasické benzinové motory a podle tvůrců tak zamezit znečišťování životního prostředí.

A protože je stále řeč o elektromobilu, otázkou zůstává, jak se bude vůz nabíjet. Tvůrci by rádi zavedli možnost nabíjení založeného na principu elektromagnetické indukce. Zda to bude přes indukční desku integrovanou na podlaze garáže, nebo nějaký nový způsob, to se zatím neví, ale jisté je, že pokud lze v dnešní době nabíjet telefonní zařízení bezdrátově, v brzké době se totéž povede i u aut.

 

Foto: Škoda Auto

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky