Aston Martin se společností Zagato odhalil další dvě novinky. Jsou jimi speedster a kombík.

Nadmíru dobrá spolupráce britské automobilky Aston Martin s italskou karosárnou Zagato pokračovala i nadále, přestože se mnozí už domnívali, že nás tyto dva celky již nemají čím překvapit. A světe div se! Po loňské premiéře limitované edice Vanquish Zagato přichází nový model Speedster doplněný o kombi Shooting Brake. 

A obě tyto novinky jsou opravdu extratřídou samy o sobě. Designové prvky jsou na první pohled, alespoň co se jejich předních částí týče, velmi podobné, ale pro nás je důležité, co se skrývá uvnitř. V případě kombi je to vskutku velký prostor, což bychom u vozů s takovým sportovním nádechem asi vůbec nečekali. Přesto se nenechte zmást. Speedster, tedy verze s otevřenou střechou, i kombi, praktická verze s přesně na míru navrženým zavazadlovým prostorem, Shooting Brake jsou pouze dvoumístné vozy. 

Zdali opomeneme konkretní typ karoserie, tak stále platí, že u obou verzí posloužil jako technický základ Vanquish S. Pod přední kapotou můžeme tedy očekávat atmosfericky šestilitrový dvanáctiválec, který spolupracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou a je schopný produkovat maximální výkon až 600 koní (444 kW). O maximální rychlost se automobilka zatím nepodělila, stejně tak se čeká na výsledky z konkrétních testovacích jízd. Aby si ale případní zájemci ať už jednoho, nebo druhého miláčka vychutnali o něco více, obě auta mají slíbený pečlivě vyladěný podvozek a mohou se těšit na zcela nové přizpůsobení jízdních režimů. 

Když už jsme nakousli nové zájemce, musíme zároveň smutně oznámit, že oba modely jsou součástí pouze a jenom limitované edice, a to v poměru 99 kusů pro Shooting Brake a 28 Speedsterů. Pakliže byste stejně měli zájem, už nyní může být pozdě. Celkově se tedy tato slavná rodinka série Vanquish Zagato zastaví na 325 exemplářích, což sice není moc, ale třeba nás automobilka za pár let zase něčím překvapí. 

Co by nás rozhodně překvapilo, pokud bychom měli tu příležitost sednout si za volant, tak je to karbonová dekorace a přepychové čalounění i po celém zavazadlovém prostoru. Všude v interiéru jinak budou k vidění specifické znaky Aston Martinu, jež zaručí, že byste si toto auto za žádných okolností nespletli. Automobilka se nechala slyšet o velkém plánu při zavedení speciální střechy (týkající se kombi samozřejmě), již bude doprovázet skleněný panel a s tím spojené i skvělé osvícení celého prostoru. Za příplatek se pak na sedačky dá pořídit potah z anilinové kůže, která je v současném provedení shodně pro oba vozy prostě fantastická.

Představení Speedsteru je i díky svému malému počtu kusů největším unikátem poslední doby, jelikož se jedná o speciál, kde žádnou střechu nenajdete. Svým vzhledem může připomínat lehce předělanou verzi od kabrioletu z loňského roku, zato se ale může pochlubit dvěma velmi působivými ochrannými oblouky za sedačkami. Další obrázek o obou vozech si budeme muset udělat sami, neboť více informací světu sděleno nebylo. 

Kam se pozornost britské značky upne dál, to je zatím ve hvězdách. Po odhalení Aston Martinu DB11 se hovoří se o sportovním modelu Vantage připomínající služební vůz Jamese Bonda. Jak už bylo řečeno, nemůžeme vyloučit ani spolupráci s italskou společností Zagato, s níž se Britové nebáli spolupracovat již v šedesátých letech minulého století. Své začátky pamatují vozy jako Aston Martin DB4 GT Zagato, V8 Zagato nebo Aston Martin DB7. 

 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky