Audi RS6 Avant plus: Kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní

Audi nachvilku odhalilo chystanou výkonnější verzi kombi RS6 Avant. Nebude mít 560, nýbrž 600 koní.

Informace o výkonnější RS6 se objevily na stránkách Audi UK, ovšem chvíli poté byly informace okamžitě staženy. Možná se jednalo o chybu nebo možná o marketingový tah. Avšak oficiální fotky nejsou k dispozici.

 

 

Pod kapotou zůstává osmiválec o objemu 4,0 l s dvojicí turbodmychadel. Výkon se ovšem zvýšil na 600K (442kW). Rovněž údaj o maximálním točivém momentu 700 N.m se určitě zvedl, ale ten zatím je v tajnosti.  Někomu totiž standardní porce nestačí, ale označení „plus“ (oficiálně s malým p) má u Audi tradici. Vždyť jej nesla už první A6, modernizovaná řada 100 C4 v roce 1996. S6 plus představená před 18 lety v Ženevě měla coby sedan i kombi pod kapotou shodou okolností také osmiválec, ale atmosférický s objemem 4,2 l s 240 kW/5600 min-1 a na všechna kola se tehdy přenášelo 400 N.m v 3500 otáčkách. Motor pocházel z první generace luxusní A8 a za vývojem auta stála, jak jinak, divize Quattro GmbH.

 

 

Nová RS 6 se stejným označením bude o něco lehčí než „běžný“ model, který váží 1895 kg. Měla by se také lépe ovládat v běžném provozu i případně na okruhu. Nemá jí chybět ani luxusně sportovní interiér a nějaká ta loga vně i uvnitř. Nejedná se však o limitovanou edici jako v případě přímé předchůdkyně z roku 2004 (generace C5), kterých se vyrobilo v „plusové“ verzi jen 999 kusů pro celý svět. Plaketky s pořadovým číslem tedy čekat nemůžeme. Předpokládáme, že oficiální odhalení přímo automobilkou na sebe dlouho čekat nenechá... Světu se ale naživo ukáže nejpravděpodobněji až v Paříži. Kupříkladu za moře se ale nedostane, ani standardní RS 6 Avant se tam neprodává.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky