Lexus LS 2018: Nový model v luxusním provedení s desetistupňovým automatem

V pořadí již pátá generace vlajkové lodi Lexus LS nabídne ty nejpříjemnější řidičské zážitky v celé své dlouholeté historii, která se poprvé světu představila před 28 lety. LS 400 znamenal v roce 1990 velký krok ve světě luxusních vozů a nový model má přijít opět s něčím nevídaným. Už teď je jisté, že se tento silniční koráb může pochlubit lepšími výkonnostními parametry než jeho předchůdce a stovku udělá pod 5 sekund. 

Lexus LS 500 ve verzi F Sport bude pro rok 2018 nabízen jak s klasickým benzínovým, tak i hybridním pohonem, který se po dlouhém testování dočkal úplného doladění, díky čemuž nám japonská automobilka zaručuje ty nejatraktivnější zážitky z jízd. Konstruktéři při návrhu nového LS dbali na lehkost, byly použity materiály z vysokopevnostní oceli a hliníku, což mělo za vliv snížení celkové hmotnosti karoserie a podvozku o 90 kilogramů. Dalším důležitým faktorem vedoucím ke zlepšení jízdních vlastností bylo to, že nová platforma umožňuje lépe rozložit těžiště přesunutím největší hmotnosti o něco více doprostřed a dolů. 

Pro modelové provedení LS 500 byl Lexusem navržen 3,5litrový vidlicový šestiválec s dvojím přeplňováním (čímž se asi definitivně dává sbohem osmiválci, jenž zdobil předchozí verze), který se nechal inspirovat současnými technologiemi Formule 1. To nám ve výsledku dává výkon 310 kW (415 koní) a 600 Nm točivého momentu. Veškerá síla je na silnici přenášena prostřednictvím desetistupňové automatické převodovky (s níž jsme se mohli setkat u modelu LC 500) pracující s inteligentním pohonem na všechna čtyři kola. Vzhledem k výše uvedeným parametrům dokáže tato unikátní limuzína u verze s benzínovým motorem vystřelit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy. Nejvyšší dostupná rychlost světu zatím odhalena nebyla. 

Podíváme-li se na rozměry, tak nebudeme daleko od podobnosti s vozy BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S. Ve snaze snížit těžiště a lépe rozložit hmotnost se (pro někoho bohužel) nedočkáme jiné varianty než té s dlouhým rozvorem (3125 mm). Celková délka vozu činí 5 235 mm, v šířce máme 1 900 mm a 1 450 mm ve výšce. Vzhledem k údajům se rozhodně nemusíte bát o nedostatek místa v interiéru (prostor pro nohy má údajně rekordní délku), a dokonce by tato silueta zobrazující kombinaci komfortního coupé a luxusního prostorného sedanu mohla podle slov výrobce inspirovat i budoucí generace slavné značky. 

Snad všechny modely LS jsou charakteristické svou pohostinností vůči řidiči a spolucestujícím. Tato japonská metoda se snaží předvídat potřeby člověka a vyhovět mu tak, jak jen to bude možné. Někdo by řekl, že to zařizují právě zmíněné jízdní vlastnosti, ale nefungovalo by to bez značné dávky komfortu, jenž nám nabízí interiér vozidla. Za zmínku stojí obzvláště pohodlné sportovní sedačky, jimž dominuje sklápějící se sedadlo za spolujezdcem (až do úhlu 48 stupňů), zcela nový audio systém Mark Levinson, kde se dočkáme i reproduktorů zabudovaných přímo do stropu, speciální volant F SPORT nebo multimediální systém s 12,3palcovým displejem (nebo 24palcovým za menší příplatek). 

LS 2018 bude také vybaven bezpečnostním paketem nazývaným Lexus Safety System a nepřijdeme ani o řadu dalších podpůrných asistenčních funkcí. Předností celého systému je vůbec poprvé na světě vyvíjená technologie detekující pohyb chodců s aktivním řízením. Přeneseme-li si tuto věc do skutečnosti, pokud by nám hrozila kolize s nějakou osobou (ale i větším zvířetem), vůz se sám ujme ovládání a nejenže sám začne automaticky brzdit, rovněž se chodci i sám vyhne. To vše by mělo fungovat, aniž byste vjeli do protisměru nebo ohrozili ostatní řidiče na silnici. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky